مدیران خودروعصر اعتبار

کمبود فضاهای اقامتی بزرگ‌ترین معضل گردشگری قزوین

عصر ساختمان- ‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در سال‌جاری سه هتل دو تا چهارستاره گشایش می‌یابد و دو هتل نیز با نوسازی و توسعه، سطح خدمات خود را بالا می‌برند.

کمبود فضاهای اقامتی بزرگ‌ترین معضل گردشگری قزوین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا‌، همزمان با هفته دولت، هتل دو ستاره راژیا با حضور ملکی مشاور استاندار و مدیرکل حمایت از سرمایه‌گذاری استان، حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کشاورز رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین و جمعی از مدیران مراکز اقامتی افتتاح شد.


    محمد علی حضرتی در مراسم گشایش هتل راژیا، یکی از بزرگ‌ترین معضلات قزوین در حوزه گردشگری را کمبود فضاهای اقامتی دانست و اظهار کرد: از دیرباز کمبود فضاهای اقامتی در استان قزوین در همه سطوح چه برای مشتریان هتل‌های پنج و چهار ستاره و چه برای مسافرانی که از خدمات ساده‌تری استفاده می‌کنند، به چشم می‌خورد که با سیاست‌گذاری‌های حمایتی در کارگروه گردشگری استان و ستاد اقتصاد مقاومتی پس از بهره‌برداری هتل صحرایی قصر آپادانا با حضور استاندار و شیرکوند که در اردیبهشت امسال صورت پذیرفت، در سال‌جاری شاهد گشایش چند هتل دیگر در استان خواهیم بود.

    وی اضافه کرد: در سال‌جاری سه هتل دو تا چهارستاره گشایش می‌یابد و دو هتل نیز با نوسازی و توسعه، سطح خدمات خود را بالا می‌برند و امیدواریم با مشارکت ارزشمند بخش خصوصی و تامین نیاز اقامتی گردشگران بتوانیم گام مهمی در جذب مسافر و تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان برداریم.

    حضرتی افزود: با توجه به هزینه بالا و گرانی زمین در قزوین که بخش مهم آورده سرمایه‌گذار را به خود اختصاص می‌دهد و دشواری‌هایی که سرمایه‌گذاران در مسیر اخذ مجوزها و پروانه‌ها با آن مواجه می‌شوند، تغییر کاربری فضاهایی که قابلیت بهره‌برداری به عنوان اماکن اقامتی را دارند به طور جدی در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری دنبال می‌شود و آمادگی داریم با مالکان خانه‌هایی که به دلیل رکود نسبی بازار مسکن، سرمایه‌شان متوقف شده برای تبدیل به هتل آپارتمان همکاری داشته باشیم و امیدواریم این رویکرد پیامدهای خوبی برای رشد صنعت گردشگری استان قزوین و ایجاد اشتغال به همراه داشته باشد.

    وی با اشاره بر ضرورت حمایت از سرمایه‌‎گذاران حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: کشاورز قاسمی سرمایه‌گذار هتل راژیا از جمله افرادی هستند که توانستند با پیگیری و حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دستگاه‌های متولی روند مطلوبی را در مسیر احداث این هتل طی کرده و بدون اتکا به منابع تسهیلاتی در کمتر از پنج ماه به نتیجه برسند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم گام‌هایی که در حوزه گردشگری استان برداشته می‌شود، مشکل فضاهای اقامتی را برای عموم گردشگران برطرف و زمینه مناسبی را برای ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری در استان ایجاد کند.

    هتل دو ستاره راژیا در زمینی به مساحت هزار و 600 و با زیربنای هزار مترمربع در قالب 25 اتاق، 78 تخت و تجهیزاتی نظیر رستوران، لاندری، لابی، آسانسور، اینترنت رایگان و ظرفیت اشتغال‌زایی برای 10 نفر به بهره‌برداری رسیده و برای احداث آن اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

    به گزارش ایسنا، این هتل در شهر قزوین، بلوار میرزا کوچک خان قبل از چهار راه نسیم شمال واقع شده و میزبان گردشگران و مسافران ورودی به استان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو