مدیران خودروعصر اعتبار

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی

کمک چشمگیر دولت به وزارت نیرو برای تکمیل مسکن‌های مهر

عصر ساختمان- قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تعداد ۷۴ هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت سال جاری به افتتاح خواهد رسید گفت: تاکنون مسکن مهر ۳۸۳ شهر به طور کامل تکمیل و پرونده آنها بسته شده است.

کمک چشمگیر دولت به وزارت نیرو برای تکمیل مسکن‌های مهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، احمد اصغری‌مهرآبادی درخصوص شرایط مسکن مهر کشور و برنامه‌های موچود برای هفته دولت در این زمینه بیان کرد: پروژه مسکن مهر در ابتدا به عنوان یکی از برنامه‌های طرح جامع مسکن در کشور مطرح شده و در ادامه با توجه به قانون سامان‌دهی، حمایت از تولید، عرضه مسکن و همچنین یکی از فصل‌های واگذاری و حق بهره‌برداری از زمین به صورت اجاره 99 ساله به طرح مسکن مهر معروف و اقدامات مربوط به آن از تابستان سال 86 آغاز شد.

    مهرآبادی در ادامه با اشاره به این مطلب که در ابتدا نزدیک به 2 میلیون و 215 هزار واحد مسکن مهر با بانک قرارداد بسته شد گفت: از این تعداد تا به امروز یک میلیون و 720 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و قرار است براساس برنامه اعلام شده از سوی ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص بافت‌های فرسوده تا پایان سال نیز 300 هزار واحد دیگر به افتتاح برسانیم.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین از افتتاح 74 هزار واحد در هفته دولت خبر داد و گفت: امیدواریم که با آغاز افتتاح‌ها از اوایل شهریورماه سال جاری تا اواسط مهرماه بتوانیم این اقدام را در استان‌های مختلف به اتمام برسانیم و بتوانیم تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید، رقم افتتاح‌ها را با همکاری دستگاه‌های متولی و وزارت نیرو به رقم یک میلیون واحد برسانیم.

    این مقام مسوول رسیدن به این هدف را نیز منوط به اخذ اعتبار لازم برای تامین خدمات زیربنایی از طریق وزارت نیرو دانست و افزود: خوشبختانه دولت در سال جاری طی مصوبه‌های مختلف جهت تسریع در اتمام و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در صدد کمک و مساعدت برآمده و قصد دارد یک میلیون و 150 هزار میلیارد تومان برای این این مسئله به وزارت نیرو اختصاص دهد.

    وی با بیان این مطلب که هزار میلیارد از این رقم از محل اسناد خزانه اسلامی جهت پرداخت دیون طلبکاران و پیمانکاران درنظرگرفته شده است گفت: علاوه برآن 650 میلیارد تومان نیز از محل‌های مختلف برای تأمین انشعابات در نظر گرفته شده که به صورت جزئی‌تر 400 میلیارد تومان آن برای تکمیل فاضلاب و همچنین یک سوم آن برای برق‌رسانی استفاده شود.

    مهرآبادی همچنین با تاکید بر اینکه وزارت نیرو نیز متعهد به پرداخت 100 میلیارد تومان برای کمک به روند بهره‌برداری هرچه سریعتر سایت‌های مسکن مهر شده است به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: با کمک هزار و 650 میلیارد تومانی دولت به وزات نیرو در این بخش، جمعا این وزارتخانه یکهزار و 750 میلیارد تومان در خصوص تأمین خدمات زیربنایی دراختیار دارد که امید است با تحقق آن هرچه سریعتر برنامه‌ها پیش رود.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که بحث آماده‌سازی در اوایل مسکن مهر دو میلیون تومان برای هر واحد پیش‌بینی شده بود گفت: از این رقم یک میلیون تومان از محل تسهیلات و یک میلیون تومان نیز از آورده‌های نقدی متقاضیان تأمین می‌شد اما پس از افزایش قیمت مصالح ساختمانی هزینه‌های عملیات آماده‌سازی نیز افزایش پیدا کرد. از آنجا که هزینه‌های آماده‌سازی در بعضی از مناطق به لحاظ وضعیت توپوگرافی زمین نیز خیلی بیشتر از آن چیزی که پیش‌بینی شده بود افزایش پیدا کرد، دولت و وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفتند از محل فروش اراضی به مردم کمک کنند.

    این مقام مسوول تامین نقدینگی را شرط اصلی افتتاح واحدها و تکمیل پروژه‌ها قلمداد کرد و گفت: درمورد واحدهای فاقد متقاضی یا معارض‌دار نیز هم‌اکنون در حال پیگیری هستیم و تلاش است با اتخاذ راهکارهای متعدد از سوی دولت، به سرعت رفع موانع محقق شود و این واحدها هم به انجام برسند.

    مهرآبادی درخصوص برنامه‌های افتتاحی در هفته دولت نیز بیان کرد: از 74 هزار واحد افتتاحی در این مدت، 42 هزار و 550 واحد متعلق به شهرهای بالای 25 هزار نفر، 7 هزار و 368 واحد برای شهرهای زیر 25 هزار نفر و 24 هزار و 446 واحد متعلق به شهرهای جدید خواهد بود.

    مهرآبادی همچنین در مورد یکهزار و 17 شهر بررسی شده از نظر سایت مسکن مهر در کشور خاطرنشان کرد: تا کنون مراحل ساخت 648 واحد به اتمام رسیده و اقدامات مربوط به 383 شهر به طور کامل به پایان رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی