مدیران خودروعصر اعتبار

امکان ثبت‌نام متقاضیان مسکن مهر در استان‌های دارای ظرفیت

عصر ساختمان:قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان این‌که در سال جاری تنها ۶۰ میلیارد از ۲۰۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده شده به سایت مسکن مهر کشور تحقق پیدا کرد گفت: عملیات ساختمانی ۲۳۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور به پایان رسیده ولی به دلیل عدم برخورداری از خدمات زیربنایی هنوز امکان اسکان مالکان در آن‌ها وجود ندارد.

امکان ثبت‌نام متقاضیان مسکن مهر در استان‌های دارای ظرفیت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی درخصوص شرایط کنونی سایت مسکن مهر در کل کشور اعلام کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد و مطالعه پرونده مسکن مهر تمامی استان‌ها، واحدهای عارضه‌دار در بخش‌های مختلف کشور شناسایی و برای هر استان به صورت جداگانه صورت‌جلسه شد. این گزارش علاوه بر ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به دفاتر وزیر راه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر نیرو و استانداران نیز ارسال شد تا با کمک و همکاری تمامی نهادهای مربوطه پرونده مسکن مهر کشور هرچه سریعتر بسته شود، چراکه امکان رفع این مشکل تنها با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط و دخیل در امر ساخت واحدها به طور کامل فراهم می‌شود.

    مهرآبادی در ادامه با تأکید براینکه طبق تحقیقات انجام شده بیشتر پروژه‌های عارضه‌دار مربوط به تعاونی‌های مسکن به ویژه تعاونی مشاغل آزاد هستند گفت: با توجه به مطالعات صورت گرفته این تعاونی‌ها به دلیل عدم تسلط کافی برای مدیریت این پروژه‌ها دچار مشکل شدند که درحال حاضر پرونده‌های مربوط به این بخش نیز در دستگاه‌های قضایی درحال رسیدگی است.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه براساس گزارشات به دست آمده نزدیک به 340 هزار واحد از سایت‌های مسکن مهر کشور عارضه‌دار بودند که با تلاش همکاران درحال حاضر بیش از 240 هزار واحد از آن تعداد تعیین تکلیف شدند گفت: این واحدها که همگی بدون متقاضی هستند یا عملیات ساخت آنها راکد بوده و مشکل زمین دارند در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گرفتند که در نتیجه آن راهکارهایی برای رفع این مشکلات در قالب یک بخش‌نامه تعیین و به مراکز تمامی استان‌ها ارسال شد. در این خصوص با بانک مسکن نیز با تشکیل کمیته‌ای ویژه برای مسکن مهر و برگزاری جلساتی درجهت رفع مشکلات مالی این پرونده گام‌های مثبتی برداشته شد که تأثیرات چشمگیری نیز در این حوزه به همراه داشت.

    مهرآبادی در ادامه محدودیت‌های مالی، خدمات زیربنایی و روبنایی را به عنوان مهمترین مشکلات مسکن مهر در کشور اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون عملیات ساختمانی 230 هزار واحد در سراسر کشور به پایان رسیده است ولی به دلیل عدم برخورداری از خدمات زیربنایی (انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب) هنوز آماده بهره‌برداری و اسکان مالکان نیستند.

    وی ادامه داد: تعداد زیادی از واحدها نیز درحال حاضر آماده تحویل هستند ولی به دلیل نداشتن مدرسه، کلانتری و سایر خدمات روبنایی خالی از سکنه هستند.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تأکید کرد: با وجود استفاده از اعتبارات فروش اراضی و محل یارانه‌ها برای ساخت چندین مدرسه، مسجد و ... در سایت‌های مسکن مهر همچنان نیاز به ساخت تعداد بیشتری از مراکز آموزشی و درمانی داریم که همگی در اولویت‌های برنامه‌های ما در سطح کشور به شمار می‌روند.

    مهرآبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال جاری تنها 60 میلیارد از 200 میلیارد اعتبار اختصاص داده شده به سایت مسکن مهر کشور تحقق پیدا کرده است گفت: کمبود اعتبارات و همچنین دیرکرد پرداخت آورده‌های مردمی نیز از مشکلات مهم این بخش است که درصورت رفع آن در کمترین زمان ممکن این پرونده بسته خواهد شد.

    این مقام مسئول با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود در تامین خدمات زیربنایی و روینایی عمل کنند ادامه داد: طبق جلسه برگزار شده اخیر با حضور معاون اول رئیس جمهور قرار شد اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد که در صورت انجام و رفع مشکلات خدمات زیربنایی، تعداد زیادی از واحدهای باقیمانده نیز به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

    وی همچنین در ادامه ضمن بیان این مطلب که وزارت راه هیچگونه تعهد جدیدی را برای ساخت واحدهای جدید در قالب قراردهای مسکن مهر نمی‌پذیرد تأکید کرد: سایت ثبت‌نام مسکن مهر استان‌هایی که هنوز دارای واحدهای بدون متقاضی هستند باز است و آمادگی لازم برای ثبت‌نام انصراف‌دادگان و افراد جدید تا تکمیل ظرفیت پروژه‌ها وجود دارد ولی تعهد جدید دیگری پذیرفته نمی‌شود.

    مهرآبادی پیش از این نیز به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته بود: مشکلات واحدهایی که مرحله نازک‌کاری آن‌ها به پایان رسیده استاغلب در بخش تأمین انشعابات آب، فاضلاب، برق و گاز است. درحال حاضر از مجموع واحدهای مسکن مهر آماده‌ای که امکان تحویل آن‌ها فراهم نیست136هزار و 737واحد فاقد انشعاب آب، 220 هزار و 388 واحد فاقد انشعاب فاضلاب، 147هزار و 408واحد فاقد انشعاب برق و 212 هزار و 341واحد فاقد انشعاب گاز هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی