مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت ۳۰۰ فقره تسهیلات نوسازی طی یک سال گذشته

عصر ساختمان- معاون نوسازی تهران گفت: ۳۰۰ فقره تسهیلات برای نوسازی واحد‌های مسکونی در محلات مختلف استان تهران طی یک سال گذشته پرداخت شده است.

پرداخت ۳۰۰ فقره تسهیلات نوسازی طی یک سال گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، هدایت، مدیرعامل نوسازی تهران در شبکه پنج سیما با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر در تهران نوسازی بافت‌های فرسوده در محلات مختلف بوده است گفت: شهرداری تهران با همکاری بازآفرینی شهری اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده در محلات مختلف تهران کرده اند.

    وی ادامه داد:  سازمان نوسازی تهران اقدام به ایجاد یک قرارگاه مسکن در استان تهران کرده اند که هدف از آن مانع زدایی برای تولید مسکن است که اقدام به تهیه و تصویب بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده کرده اند.

    هدایت اظهار کرد:  با تشکیل این  قرارگاه تمامی اراضی مستعد با رویکرد و محدوده‌های مختلف شناسایی شده و تاکنون با مجموعه‌های مختلف  قرارداد‌های مختلف را امضا کرده ایم و  تفاهم نامه 532 هزار واحدی را  با بخش‌های مختلف امضا کرده ایم.

    وی اظهار کرد: تفاهم نامه 532 هزار واحدی برای نوسازی  منعقد شده و در این زمینه هم یک کارگروهی مجدد تشکیل شده  و 287 هزار واحد از این تفاهم نامه‌ها به مرحله اجرایی رسیده است. 

    هدایت تاکید کرد: تمامی 287 هزار واحد هم مراحل کمیسیون ماده 5 را گذرانده اند و در سه ماه پیش هم 200 هزار واحد با حضور معاون اول رئیس جمهور  کلنگ زنی شده که در حال حاضر این واحد‌ها در مرحله تهیه نقشه و گودبرداری و صدور پروانه است.

    او بیان کرد:از ابتدا هدف ما تسهیل گری برای ساخت و نوسازی واحد‌های مسکونی بوده که با همکاری بخش خصوصی اجرا و ساخته می‌شوند.

    مدیرعامل سازمان نوسازی گفت: حدود 200 هزارواحد سه ماه پیش کلنگ زنی شد که این واحد‌ها در مراحل مختلف گود برداری  وصدور پروانه  ساختمانی هستند گفت: همچنین 287 هزار واحدی که در سال گذشته آغاز شده در مراحل مختلف از جمله گودبرداری، اسکلت و فنداسیون و حتی نازک کاری قرار دارد که به زودی 50 هزار واحد  از این تعداد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

    وی در خصوص تسهیلات در بافت‌های فرسوده هم گفت:شهرداری در  محدوده بافت‌ها هیچ عوارض دریافت نمیکند و در سال گذشته  هم تنها 300 فقره در  این محدوده پرداخت شده بود امیدواریم این ضرروت توسط بانک‌های عامل دیده شود.

    پورسعیدخلیلی