مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

سه سال نوسازی مسکن؛ دو برابر دولت قبل

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: میانگین صدور پروانه بافت‌های فرسوده در سه سال فعالیت دولت سیزدهم در مقایسه با هشت سال دولت قبل ۱۰۰ درصد رشد داشت.

سه سال نوسازی مسکن؛ دو برابر دولت قبل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد آیینی امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اظهار کرد: نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهری در دولت سیزدهم عرصه رکوردشکنی و رشدهای فراوانی بود و چهار رکورد جابه‌جا شد.

    وی افزود: اولین موفقیت دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده این بود که 100 هزار واحد فرسوده برچیده شد. دوم اینکه از محل این 100 هزار واحد 290 هزار واحد به مرحله ساخت رسید. از این تعداد نیز 104 هزار واحد به بهره‌برداری رسید. هم‌چنین در سال 1402 بالاترین میزان صدور پروانه را در بافت‌های فرسوده داشتیم که برای 96 هزار واحد پروانه صادر شد. این اقدامات در هر چهار بخش بی‌سابقه بود

    رشد 100 درصدی نوسازی مسکن نسبت به دولت‌های قبل

    معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: میانگین صدور پروانه بافت‌های فرسوده در سه سال فعالیت دولت سیزدهم در مقایسه با هشت سال دولت قبل 100 درصد رشد داشت.

    آیینی با بیان این‌که سال 1400 برای 73 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده پروانه صادر شده بود، گفت: به دنبال اجرای بسته‌های تشویقی این رقم در سال 1402 به 96 هزار واحد رسید که رشد 31 درصد را نسبت به دو سال قبل نشان می‌دهد.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: به دنبال اجرای بسته تشویقی 19 بندی نوسازی بافت‌های فرسوده به تمامی شهرها نزدیک به 300 شهر این بسته تشویقی را اجرا کردند.

    وی تصریح کرد: حاصل سیاست‌گذاری‌ها و تلاش‌های انجام شده این است که سهم ساخت‌وساز در بافت فرسوده از 19 درصد سال 1401 به 22.5 درصد در سال 1402 رسید.

    معاون وزیر راه و شهرسازی محرومیت زدایی در محلات هدف بازآفرینی شهری را از دیگر محورهای این شرکت در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم بهسازی معابر خاکی یک هزار و 170 محله حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی (محلات کمتر برخوردار) به بهره برداری رسید که در مجموع 488 شهر با توزیع قیر به طول بیش از 2000 کیلومتر آسفالت معابر خاکی داشته‌اند.

    وی ادامه داد: در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی در طول دولت سیزدهم 900 پروژه به اتمام رسید و مطالبات قبلی در این بخش پرداخت شد که شامل تحویل 31 مدرسه، 32 درمانگاه، هفت کلانتری، 24 مجموعه ورزشی و دیگر پروژه‌ها است.

    آیینی اظهار امیدواری کرد در دولت چهاردهم برنامه‌های پایه گذاری شده در دولت سیزدهم تداوم یابد.

    پورسعیدخلیلی