مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز طرح آماده‌سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار با حضور معاون وزیر راه

عصر ساختمان- عملیات اجرایی آماده‌سازی معابر سایت نهضت ملی مسکن گرمسار روز پنجشنبه با حضور معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در قالب سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان آغاز شد.

آغاز طرح آماده‌سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار با حضور معاون وزیر راه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، هادی عباسی طرح آماده سازی معابر سایت گرمسار به مساحت 20 هکتار را کلنگ‌زنی کرد.

    عملیات اجرایی این طرح در راستای اجرای نهضت ملی مسکن در روستای کرند و فرور از توابع شهرستان گرمسار به تعداد 379 قطعع مسکونی ویلایی اجرا می‌شود.

    برنامه‌های دومین سفر دولت سیزدهم به استان سمنان

    دومین سفر آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم به استان سمنان امروز پنجشنبه سی‌ام فروردین 1403 برنامه‌ریزی شده است.

    با حضور رییس جمهور دیدارهای مردمی در مسجد امام(ره) سمنان و در استادیوم شاهرود، جشن احیای 200 واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، و نشست شورای اداری، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

    وزیران دولت سیزدهم به هشت شهرستان استان سمنان برای افتتاح طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح سفر می‌کنند. دیدار با نخبگان و نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها با حضور وزیران، دیگر برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان است.

    در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان 1400 بیش از 106 درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان 145 مصوبه داشت که بالغ بر32 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از 137 طرح دور اول سفر 26 مصوبه کامل اجرا شد، 86 مصوبه در حال اجرا و 25 مصوبه در دست پیگیری است.

    555 طرح نیمه تمام استان سمنان وجود دارد که اعتباری بالغ بر 300 هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

    در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار 92 هزار و 460 میلیارد ریال پیشنهاد شد که 71 هزار و 600 میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

    در سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان سمنان 467 ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد 211 طرح به بهره‌برداری رسید و 256 طرح هم در دست اقدام است.

    پورسعیدخلیلی