مدیران خودروعصر اعتبار

سرمایه‌گذاری ملکی با بودجه کم

عصر ساختمان:خرید زمین در حومه پایتخت به‌عنوان یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری برای کسانی که نقدینگی کافی برای خرید ملک در داخل شهر تهران ندارند، اخیرا مورد توجه قرار گرفته است.

سرمایه‌گذاری ملکی با بودجه کم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، اغلب افرادی که با بودجه‌های محدود تصمیم به سرمایه‌گذاری در بخش زمین و مسکن دارند از سال‌های قبل به‌ویژه با ادامه‌دار شدن رکود در این بازار، به سمت معاملات بازار زمین در حومه پایتخت روی آورده‌اند طوری‌که هم‌اکنون این روش به یکی از رایج‌ترین شیوه‌های تبدیل سرمایه به ملک در میان شهروندان تهرانی تبدیل شده است.

    عدم تمرکز روی بازار زمین و مسکن حومه تهران به معنای عدم تاثیرپذیری سریع آنها از نوسانات قیمتی و معاملاتی، آن طور که در دوره‌های رکود و رونق در بازار مسکن و زمین شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ رخ می‌دهد، یکی از مزایای عمده این قبیل سرمایه‌گذاری ملکی است. بنا بر اعلام مشاوران املاک درحال حاضر خرید و فروش زمین در حومه تهران با قیمت‌های متفاوتی انجام می‌شود. یکی از عوامل تاثیرگذار یا شاید مهم‌ترین عامل تعیین قیمت در این گروه از زمین‌ها علاوه‌بر منطقه‌ای که زمین در آن واقع شده است برخورداری یا عدم برخورداری از مجوز ساخت مسکونی روی این زمین‌ها است. به گونه‌ای که زمینی با مجوز ساخت در چندین طبقه قیمتی به مراتب بالاتر از زمین بدون مجوز دارد.

    این در حالی است که در مناطق حومه‌ای شهر تهران، زمین‌های کشاورزی زیادی وجود دارد که قیمت این زمین‌ها ارزان‌تر از زمین‌های با کاربری مسکونی، تجاری و... است. مالکان این زمین‌ها اگرچه در دوره‌های گذشته با دریافت مجوزهایی از مراجع مربوط قادر به ساخت‌وساز روی این زمین‌ها یا تغییر کاربری آنها بودند، اما هم‌اکنون به‌دلیل اعمال برخی ضوابط قانونی مبنی بر منع ساخت‌وساز روی اراضی زراعی و کشاورزی، فعلا نمی‌توانند مجوز ساخت دریافت کنند. بنابراین قیمت این زمین‌ها که اغلب به‌صورت باغ یا زمین کشاورزی عرضه می‌شوند به مراتب کمتر از زمین‌های مسکونی است. هم‌اکنون قطعات زیادی از این زمین‌ها در شکل باغ شخصی مورد استفاده برخی خانواده‌های تهرانی قرار دارد که به قصد سرمایه‌گذاری اقدام به خرید این زمین‌ها با بودجه محدود کرده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو