مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس مسکن عنوان کرد:

نیاز به یک میلیون واحد مسکونی نداریم

عصر ساختمان : یک کارشناس مسکن با طرح این ادعا که کشور نیاز به یک میلیون واحد مسکونی ندارد، گفت: نیاز به یک میلیون واحد مسکونی در صورتی احساس می‌شود که کشور دارای رشد اقتصادی هشت درصد شود و مشکل بیکاری حل شده باشد.

نیاز به یک میلیون واحد مسکونی نداریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، یک کارشناس مسکن با طرح این ادعا که کشور نیاز به یک میلیون واحد مسکونی ندارد، گفت: نیاز به یک میلیون واحد مسکونی در صورتی احساس می‌شود که کشور دارای رشد اقتصادی هشت درصد شود و مشکل بیکاری حل شده باشد.

    محمد مهدی مافی اظهار کرد: ممکن است بر روی کاغذ سالیانه یک میلیون واحد مسکونی احتیاج داشته باشیم، ولی در شرایط فعلی این مساله قابل اتکاء نیست. اگر شرایط اقتصادی در شرایط نرمال قرار داشته باشد و مشکل اشتغال حل شود می‌توان گفت به یک میلیون واحد مسکونی در سال نیاز داریم. حال آنکه این شرایط در اقتصاد کشور وجود ندارد.

    وی افزود: با این وجود اگر صرفا سرمایه‌های کشور را به تولید مسکن اختصاص دهیم، در واقع سرمایه‌های ملی را هدر داده‌ایم. اگر سالیانه هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشیم می‌توان گفت نیاز به یک میلیون مسکن داریم ولی در شرایط فعلی 10 درصد این رقم هم واحد مسکونی نیاز نداریم.

    مافی در خصوص وضعیت مسکن در سال آینده اظهار کرد: در حال حاضر جیب دولت خالی است بنابراین اگر دولت با همان سیاست‌ها و اندیشه دولت‌های قبلی بخواهد برای تامین مسکن جامعه چتر کوچک خود را روی بخش کوچکی از جامعه بگذارد می‌تواند مشکل مسکن همان بخش کوچک را حل کند، بنابراین نگاه دولت از مداخله مستقیم باید به سیاست‌گذاری و برونسپاری تغییر کند.

    این کارشناس مسکن تاکید کرد: دولت در جایگاه خودش به جامعه اعتماد کند. این اعتماد می‌تواند موجب شکوفایی بخش خصوصی شده و در صورتی که سرمایه‌های خارجی به کشور بیاید مشکل اشتغال و تولید در بخش اقتصاد کلان حل می‌شود که این مساله می‌تواند بخش ساخت‌وساز را از رکود خارج کرده و ارزش افزوده آن را بالا ببرد، در این صورت بالقوه بخش مسکن می‌تواند تبدیل به تقاضای بالفعل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو