مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی

عصر ساختمان- بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

آغاز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما، در این نمایشگاه، 93 شرکت داخلی و خارجی آخرین دستاورد‌های خود را در این حوزه به نمایش گذاشته اند. تولیدکنندگان و بازدیدکنندگانی از کشور‌های چین، اسپانیا، ایتالیا، قزاقستان، روسیه، عمان و قطر هم در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

    رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: دولت باید مسیر صادرات را برای تولیدکنندگان کاشی و سرامیک باز کند و به جای استفاده از ارز نفتی، اجازه دهد تولیدکنندگان و تجار از ارز‌های صادراتی خود و یا دیگر صادرکنندگان برای نوسازی و تجهیز ماشین آلات صنعت کاشی و سرامیک استفاده کنند.

    رئیس انجمن کاشی و سرامیک تزئینی هم گفت: ظرفیت اسمی تولید کاشی و سرامیک، سالانه بیش از 700 میلیون مترمربع است که بیش از 200 میلیون متر مربع صادر می‌شود و حدود 350 میلیون متر مربع مصرف داخلی است و بقیه ظرفیت خالی است.

    آهنی افزود: با توجه به اینکه در داخل کشور انواع کاشی و سرامیک با قیمت مناسب تولید می‌شود واردات نداریم، زیرا کاشی‌های وارداتی قدرت رقابت ندارند.

    نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی، مواد اولیه و ماشین آلات وابسته و سایر گروه‌های مرتبط تا 25 دی از ساعت 8 صبح تا 15 میزبان بازدیدکنندگان است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی