مدیران خودروعصر اعتبار

عبده تبریزی:

فشار ساخت از بازار مسکن رفت

عصر ساختمان- مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فشار سال ۷۲ که برای ساخت بیشتر بود در سال ۹۴ دیگر نیست گفت: نظام بانکی در بخش مسکن ضعف دارد،‌ وزیر راه به دنبال تبدیل بانک مسکن به یک بانک توسعه‌ای است.

فشار ساخت از بازار مسکن رفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، عبده‌تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید بدانیم گرفتاری‌های اصلی مسکن کجاست، اظهار کرد: به نظر می‌رسد فشار سال 72 که برای ساخت بیشتر بود در سال 94 دیگر نیست و در بعضی از حوزه‌‌ها مانند خانه‌های لوکس مسکن بیش از نیاز ساخته شده است.

    وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز مشکل بخش مالی حل نشده است افزود: نظام بانکی در بخش مسکن ضعف دارد،‌ وزیر راه به دنبال تبدیل بانک مسکن به یک بانک توسعه‌ای است.

    وی تاکید کرد: در وزارت راه و شهرسازی علاقه‌مند نیستیم که مسکن به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شود.

    حامد مظاهریان، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیز با اعلام اینکه توانمندسازی خانوارها برای خرید مسکن یکی از اهداف برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است،‌ اظهار کرد: در یک سال اخیر تصمیم‌سازان مسکن با همکاری مسوولان بانکی برنامه افزایش سقف تسهیلات مسکن،‌ اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و صندوق پس‌انداز مسکن یکم را اجرایی کرده‌اند.

    وی با تاکید بر اینکه مسائل جدید مسکن، لزوم بازنگری بر سیاست‌ها را آشکار کرده است، گفت: از این رو بازنگری در طرح مسکن مهر در دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است. پس از دو سال چالش‌ها و برنامه‌ها تدوین شده است، تمام اندیشمندان بر فرابخشی بودن مسکن و پیوند آن با مسائل اقتصادی تاکید دارند،‌ امید داریم در مسیر توسعه اقتصاد کشور گام برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی