مدیران خودروعصر اعتبار

راهکار نیویورک برای مقابله با بحران مسکن

عصر ساختمان- بر اساس نتایج گزارش جدید، تبدیل ساختمان‌های اداری به مسکونی، راه‌حلی بسیار مورد بحث برای کمک به بحران مسکن شهر نیویورک است و می‌تواند انتشار کربن را نیز کاهش دهد.

راهکار نیویورک برای مقابله با بحران مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از نیویورک تایمز، شرکت توسعه پایدار جهانی، در تحقیقی میزان آلودگی شهری را بررسی کرد و دریافت که اگر شهر نیویورک ساختمان‌های اداری بیشتری را واجد شرایط تبدیل مسکونی کند، می‌تواند با آلودگی مقابله کند.

    نتایج این گزارش نشان داد که اگر حدود 220 ساختمان اداری به مسکن تبدیل شوند، می‌توانند 54 درصد کربن کمتر تا سال 2050 تولید کنند. این کاهش تا 11 میلیون تن دی اکسید کربن است.

    در این گزارش آمده است که بیش از نیمی از صرفه‌جویی در مصرف کربن صرفاً از طریق ساختمان‌ها حاصل می‌شود.

    دن گارودنیک، مدیر دپارتمان برنامه‌ریزی شهر گفت: 90 درصد از ساختمان‌هایی که در سال 2050 وجود خواهند داشت، قبلا ساخته شده‌اند، بنابراین اگر بتوانیم به طور مؤثر از آنها استفاده کنیم، این مورد، پیروزی برای شهر و محیط‌زیست خواهد بود.

    شهر نیویورک با بحران مسکن مواجه است، در حالی که بسیاری از ساختمان‌های تجاری همچنان با نرخ فزاینده جای خالی مقابله می‌کنند.

    این گزارش در حالی منتشر می‌شود که مراکز شهری در سراسر ایالات‌متحده با نرخ بالای جای خالی دفاتر و کمبود مسکن مواجه هستند.

    تغییرات منطقه‌بندی پیشنهادی در شهر نیویورک و ابتکار اخیر برای تبدیل ساختمان‌های اداری خالی به آپارتمان، تمرکز جدیدی بر پتانسیل این راهکار برای ایجاد مسکن جدید ایجاد کرده است.

    پورسعیدخلیلی