مدیران خودروعصر اعتبار

بانک مرکزی آئین نامه اعطای وام مسکن روستایی را ابلاغ کند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت ابلاغ هر چه زودتر آئین نامه اعطای وام مسکن روستایی از سوی بانک مرکزی پرداخت.

بانک مرکزی آئین نامه اعطای وام مسکن روستایی را ابلاغ کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی درباره دلیل تأخیر و تعلل بانک مرکزی در ابلاغ آئین نامه اعطای وام مسکن روستایی گفت: مشکل ابلاغ نشدن این آئین نامه این است که زمانی نهایتاً این وام پرداخت می‌شود که زمان ساخت و ساز در روستاها از بین رفته است.

    وی در ادامه افزود: اگر در ابتدای سال آئین نامه اعطای وام 350 میلیونی مسکن روستایی ابلاغ می‌شد مردم می‌توانستند از آن بهره‌مند شوند، متأسفانه سال قبل نیز این اتفاق افتاد و وام مسکن 200 میلیونی روستایی به حدی دیر ابلاغ شد که نتوانستند از آن استفاده کنند.

    حاجی دلیگانی ادامه داد: متأسفانه زمانی این آئین نامه‌ها ابلاغ می‌شود که فصل ساخت و ساز در روستاها با توجه به سردسیری بودن مناطق مختلف کشور، سپری شده و دیگر نمی‌توان از آن استفاده مفیدی داشت.

    عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در ادامه بیان کرد: در حال حاضر هم این موضوع در حال تکرار دوباره و مجدد در سال جاری است و فصل کاری در حال به اتمام رسیدن است، فقط 4 ماه تا پایان سال زمان باقی مانده است و مردم روستایی نمی‌توانند از این وام در زمان مقرر استفاده کنند.

    حاجی دلیگانی توضیح داد: اگر منابع بانکی برای اعطای این تسهیلات وجود ندارد از همان ابتدا این آئین نامه‌ها را تدوین نکنند، اما اگر مصوب می‌کنند پای اجرای آن بایستند و آنقدر فرآیندهای اجرا را طولانی نکنند و مردم را با مشکل رو به رو نکنند. با این رویه‌ای که بانک‌ها در پیش گرفته‌اند، فقط مردم امیدوار می‌شوند و منتظر و در نهایت هم نمی‌توانند این وام را دریافت کنند.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: مردم برای ماندگاری در روستاها با توجه به درآمد کمی که در آنجا وجود دارد، نیازمند انگیزه و حمایت هستند تا وادار به مهاجرت به شهرها نشوند، یکی از نمونه‌های بارز حمایت اعطای وام مسکن روستایی است که این موضوع هم علی رغم مصوب شدن در مجلس و دولت و حتی بالا رفتن مبلغ تسهیلات همچنان گروگان بانک‌ها است.

    حاجی دلیگانی در پایان بیان کرد: مجلس قطعاً به این موضوع ورود خواهد کرد و از بازوهای نظارتی خود برای ابلاغ هر چه زودتر این آئین نامه بهره خواهد گرفت تا حداقل این زمان چند ماه از دست نرود و روستاییان بتوانند این وام را دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی