مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۲ درصدی مشترکان آب شهری تا پایان شهریور ۱۴۰۲

عصر ساختمان- تعداد مشترکان آب در بخش شهری کشور، با افزایش ۲ درصدی تا پایان شهریور امسال به ۱۸ میلیون و ۴۸۶ هزار فقره رسید.

افزایش ۲ درصدی مشترکان آب شهری تا پایان شهریور ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، تلاش برای دسترسی بیشتر مردم به آب پایدار و باکیفیت یکی از سیاست‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است.

    بر همین اساس وزارت نیرو برای تحقق این سیاست از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم اقدام‌های زیادی برای افزایش سطح دسترسی مردم به آب پایدار و باکیفیت چه در بخش شهری و چه در بخش روستایی انجام داد.

    یکی از اقدام‌های مهم در افزایش دسترسی به آب در بخش روستایی، تاسیس مرکز جهاد آبرسانی در وزارت نیرو بود که گام‌های مهمی در تامین آب مناطق کم‌برخوردار و روستایی انجام شده و در حال انجام است.

    در همین پیوند، معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو تازه‌ترین آمارهای میزان دسترسی به آب و تعداد مشترکان و وضعیت تصفیه‌خانه آب را منتشر کرد.

    بر اساس این آمارها، تعداد مشترکان آب در بخش شهری تا پایان شهریور امسال با رشد 2 درصدی نسبت به پایان شهریورماه گذشته به 18 میلیون و 486 هزار فقره رسید. این میزان تا شهریور سال گذشته 18 میلیون و 123 هزار فقره بود.

    تعداد مشترکان بخش روستایی نیز تا پایان شهریور امسال با رشد سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 6 میلیون و 193 هزار فقره بود، به 6 میلیون و 379 هزار فقره افزایش یافت.

    براین‌اساس تا پایان شهریور امسال درصد جمعیت تحت پوشش آب در بخش روستایی به 86.84 درصد رسید.

    بر اساس آمار منتشره، تا پایان شهریور ماه امسال 170 تصفیه‌خانه آب با ظرفیت اسمی 15 میلیون و 711 هزار مترمکعب در روز در بخش شهری در مدار قرار گرفت. این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 1.16 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    در بخش روستایی، تعداد 30 هزار و 873 مخزن آب با ظرفیت چهار میلیون و 570 هزار مترمکعب تا پایان شهریور امسال وجود داشت که در مقایسه با پایان شهریور 1401 با رشد 1.28 درصدی همراه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی