مدیران خودروعصر اعتبار

حمایت از مسکن کارگران در سایه تعاونی های مسکن مقدور است

عصر ساختمان- دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه تنها راهکار حمایت از مسکن کارگران پرداخت وام بلند مدت کم بهره و ارائه زمین رایگان از طریق تعاونی ها است گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد درآمد کارگران صرف مسکن می شود.

حمایت از مسکن کارگران در سایه تعاونی های مسکن مقدور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، هادی ابوی, دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران، با اشاره به اینکه مسکن حدود 70درصد دریافتی کارگران را شامل می شود گفت:بهترین شرایط برای حمایت از کارگران واگذاری زمین ارزان برای ساخت مسکن از طریق تعاونی های مسکن است, همچنین پرداخت وام های ارزان می تواند به کارگران کمک کند.

    وی ادامه داد:دریافتی کارگران به اندازه ای نیست که بتوانند اقساط سنگین وام های مسکن را پرداخت کنند,‌به همین دلیل ضرورت دارد حمایت از کارگران در قالب وام های بلند مدت و ارزان قیمت باشد.

    دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه در تعاونی ها نگاه سود آوری حاکم نیست و مسکن با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول به شکل مقرون به صرفه ساخته و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد اظهار داشت:بنابراین تعاونی های مسکن بهترین فرصت برای رونق بخشیدن به اقتصاد و اشتغال کشور و ساخت مسکن ارزان برای خانواده های کم درآمد هستند و بسیاری از اقدامات سوداگرایانه را کاهش می دهند.

    ابوی با اشاره به طرح ساخت خانه های کوچک در مقیاس 25متر و 35 متری برای کارگران گفت:کارگران با سایر مردم شرایط متفاوت تری دارند,تنها راه خانه دار شدن این قشر ارائه زمین رایگان و وام بلند مدت با اقساط کم است,‌چرا که کارگران شرایط پرداخت بالا و شرایط مالی پایینی دارند.

    وی با اشاره به اختصاص زمین از سوی دولت برای ساخت مسکن، گفت: شیوه‌ای که اکنون برای تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در پیش گرفته شده خوب است، منتها باید در حوزه کارگری بومی سازی شود یعنی باید شرکت‌های تعاونی مسکن کارگری را در صنوف مختلف ایجاد کنیم.

    ابوی با بیان اینکه اکثر کارگران قراردادی هستند و مانند کارمندان امکان کسر از حقوق برای پرداخت اقساط خود را ندارند بیان کرد: پیشنهاد ما این است که شرکت‌های تعاونی مسکن کارگری و حتی کارمندی ویژه خودشان تشکیل شود و بعداز اینکه  زمین  تامین شد, در حوزه ساخت با تعهد کامل و شرایط مشخص خانه ساخته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو