مدیران خودروعصر اعتبار

در همایش تخصصی مشارکت انبوه سازان و سازندگان در صنعتی سازی و طرح‌های نهضت ملی مسکن تاکید شد:

افزایش همکاری‌های بخش خصوص و دولت برای ساخت مسکن

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش تخصصی مشارکت انبوه سازان و سازندگان در صنعتی سازی و طرح‌های نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین مشکلات در بخش تولید مسکن را روند طولانی صدور پروانه در شهرداری‌ها دانست و تصریح کرد: استعلام آتش نشانی و فضای سبز دو عاملی برای طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی است.

افزایش همکاری‌های بخش خصوص و دولت برای ساخت مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما، همایش تخصصی مشارکت انبوه سازان و سازندگان در صنعتی سازی و طرح‌های نهضت ملی مسکن با مشارکت انجمن سازندگان شهر تهران برگزار شد.

    در این همایش معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند طولانی صدور پروانه ساختمانی گفت: بر اساس قانون باید شهرداری‌ها در مدت دو هفته پروانه ساختمانی را به ویژه در بافت فرسوده صادر کنند، اما روند صدور پروانه در حال حاضر به طور متوسط هشت ماه زمان می‌برد.
    وی به علل طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی اشاره کرد و افزود: استعلام آتش نشانی و فضای سبز دو عاملی برای طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی است.
    مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران درباره نگرانی برخی از اینکه مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده باعث بالا رفتن تراکم می‌شود هم گفت: 70 درصد پروانه‌های ساختمانی در بافت فرسوده یک طبقه و دو طبقه و نهایت سه طبقه است و تنها 30 درصد بالاتر از سه طبقه است و در این خصوص جای نگرانی نیست.
    آقای آیینی با اشاره به روند تسهیلات نوسازی بافت فرسوده گفت: از سال گذشته با همکاری وزارت اقتصاد 2700 میلیار تومان اعتبار برای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده اختصاص یافته است که از طریق بانک عامل تاکنون 38 هزار نفر معرفی شدند که از این تعداد 17 هزار 500 نفر وام دریافت کردند.
    وی با اشاره به اینکه در همه شهر‌ها بخشی از وام که 150 میلیون تومان است با سود صفر در صد اختصاص داده می‌شود گفت: امسال قصد داریم این مبلغ را به 180 میلیون تومان افزایش دهیم.
    آقای آیینی استفاده از فناوری‌های نوین ساخت مسکن به ویژه صنعتی سازی را به علت سرعت و کیفیت بالای ساخت مقرون به صرفه دانست وگفت: دولت در حمایت از صنعتی سازی مسکن جدیدت دارد.
    در این همایش همچنین آقای تیزمغز، نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور نهضت ملی مسکن گفت: برای سرعت بخشی به ساخت مسکن در طرح نهضت ملی از شرکت‌های خارجی از جمله اروپایی و شرق آسیا دعوت کردیم تا با انتقال فناوری به ما کمک کنند.
    شهاب سعادت نژاد، رئیس انجمن سازندگان شهر تهران نیز با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی در کشورمان گفت: اگر شرایط برای سازندگان ایرانی آماده باشد نیازی به شرکت‌های خارجی نیست.
    وی گفت: ما در داخل هم فناوری و هم توان صنعتی سازی ساخت مسکن داریم از ایم نظر فقط به کمک و حمایت در خصوص بحث بیمه و مالیات نیاز داریم.
    در پایان این همایش از سازندگان و فعالان نمونه صنعت ساختمان تجلیل شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو