مدیران خودروعصر اعتبار

برخی از مشاوران املاک سقف اجاره را رعایت نمی‌کردند

عصر ساختمان- به گفته سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بساط سوداگری و تخلف مشاوران املاک غیرمجاز با بازرسی‌های صورت گرفته طی ۵ ماه گذشته جمع شد.

برخی از مشاوران املاک سقف اجاره را رعایت نمی‌کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالفضل نوروزی گفت: اقدامی که در ساماندهی مشاوران املاک در این سه تا چهار ماه گذشته صورت گرفت بی سابقه بوده  و این بازرسی‌ها به صورت کامل در تمامی کشور اجرایی شد.

    به گفته سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی مشاوران املاک منصف و ایمن هستند و یک حوزه خدماتی است که کمک می‌کند به کشور، اما برخی از افراد اقدام به ایجاد اخلال  در قیمت گذاری مسکن کرده بودند و برخی از  مشاوران املاک هم مجوز فعالیت نداشتند که با بازرسی‌های صورت گرفته اجازه ندادیم یک شب آسوده بخوابند به طوری که در شهر جدید پردیس 2 هزار و 100 مشاور املاک وجود داشت و یک پاساز به صورت کامل در اختیار مشاوران املاک بود که در تمامی آن‌ها بازرسی صورت گرفت.

    نوروزی بیان کرد: منافعی در سوداگری مشاوران املاک  وجود داشت و در این حوزه بازرسان وزارت راه وشهرسازی شب و روز نداشتند و اقدامی انجام دادند که بساط  افرادی که قصد اخلال در بازار مسکن داشتند  و افرادی که قصد داشتند خانه و یا زمینی را خالی نگه دارند و سوداگری کنند برچیده شد و با آن‌ها به صورت جدی برخورد کرده ایم.

    سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی بیان کرد: در 40 ساله  اگر با آن‌ها برخوردی نشده بود در طول 4 تا 5 ماه گذشته بازرسان مشاوران املاک خواب را برای آن‌ها حرام کردند. مصمم هستیم با افرادی که قصد داشته باشند کالای مصرفی مردم را دچار مشکل کنند برخورد کنیم.

    او گفت: مسکن یک کالای منحصر به فرد و غیر قابل جایگزین و غیر قابل واردات است  و بخش زیادی از مردم در این حوزه مشکل دارند.

    نوروزی گفت:  یکی از موضوعات  مهم در حوزه مشاوران املاک آن است که برخی از آن‌ها جواز نداشته اند این در حالی است که طبق ماده 12 باید تمامی مشاوران املاک جواز داشته بانشد و بخشی دیگر  کد رهگیری صادر نمی‌کرده و شفافیتی در معامله آن‌ها  وجود نداشت و برخی دیگر هم  اقدام به گران فروشی می‌کردند.

    او  در انتها بیان کرد: حق الزحمه مشاوران املاک در معامله نیم درصد است، اما در برخی از موارد شاهد آن بودیم که 2 تا 3 درصد از دو طرف معامله در قالب شیرینی و زیر میزی دریافت می‌کردند و کسی هم پیش از این با آن‌ها برخورد نمی‌کرد. صورت حساب صادر نمی‌کردند و جواز نداشتند و سقف‌های اجاره را رعایت نمی‌کردند و اقدام به ایجاد اخلال در بازار مسکن و زمین می‌کردند که با تمامی آن‌ها برخورد صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو