مدیران خودروعصر اعتبار

انتشار آگهی‌های جعلی مسکن در پلتفرم‌ها؛ شگرد دلالان برای قیمت‌سازی

عصر ساختمان- یک کارشناس مسکن با اشاره به حضور پلتفرم‌های انتشار آگهی در بازار مسکن و شگرد دلالان برای استفاده از این پلتفرم‌ها برای قیمت‌سازی، گفت: شاهد آگهی‌های تقلبی و جعلی در برخی از این اپلیکیشن‌ها در حوزه مسکن هستیم که نه‌تنها سبب گمراهی مردم می‌شود، بلکه بلکه افزایش قیمت مسکن را به دنبال داشته است.

انتشار آگهی‌های جعلی مسکن در پلتفرم‌ها؛ شگرد دلالان برای قیمت‌سازی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا؛ فرشید ایلاتی با بیان اینکه بازار مسکن به سمت یک بازار سرمایه‌ای حرکت می‌کند و نه مصرفی، اظهار داشت: بخش زیادی از خرید و فروش‌هایی که در این بازار انجام می‌شود از جنس سرمایه‌ای است، در حالی که در این حوزه برخی از پلتفرم‌ها دسترسی آسان به آگهی‌ها در بخش بازار مسکن را فراهم کردند.

    وی با اشاره به اینکه به گفته مسوولان یکی از این پلتفرم‌ها، با انتشار 5 هزار آگهی شاهد تغییر قیمت ملک در یک منطقه تهران بودیم، بیان داشت: بر همین اساس انتظار این است که در این آگهی‌ها یک ملک به صد مدل آگهی نشود و دلالان بازار مسکن برای قیمت سازی با انتشار آگهی‌های غیر واقعی از طریق این پلتفرم‌ها قیمت سازی می‌کنند.

    کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه پلتفرم‌های انتشار آگهی باید در خصوص آگهی‌های مرتبط با حوزه مسکن با حساسیت بیشتری وارد شوند، گفت: با توجه به برنامه‌های دولت برای ساماندهی بازار مسکن، انتظار از پلتفرم‌ها این است که با دولت برای رسیدن به این مهم هماهنگ بوده و در حوزه مسکن با حساسیت و دقت بیشتری وارد شوند.

    ایلاتی با اشاره به اینکه پلتفرم‌ها را از تهدید به فرصت می‌توان تبدیل کرد، اظهار داشت: این پلتفرم‌ها می‌توانند با در قرار دادن اطلاعات صحیح در اختیار متقاضیان بازار منطقی را در حوزه مسکن ایجاد کنند.

    وی با اشاره به لزوم همکاری پلتفرم‌ها با وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن، تاکید کرد: آگهی‌های جعلی و تقلبی از جنس کلاهبرداری سبب افزایش قیمت و به‌هم‌ریخته شدن بازاری می‌شود که به دنبال ساماندهی آن است؛ بر همین اساس این پلتفرم‌ها باید با بررسی قیمت‌های درست را به مردم در این آگاهی بدهند و قیمت‌های غیر واقعی و قیمت سازی را نپذیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو