مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

با فروش متری مَسکن در بورس کسی خانه‌‌دار نمی‌شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: فروش متری مسکن هیچ ارتباطی با خانه‌دار کردن اقشار متوسط ندارد و صرفا یک ابزار مالی برای فعالان این بازار است اما متاسفانه به‌صورت تصنعی موجب افزایش قیمت مسکن در بازار واقعی خواهد شد.

با فروش متری مَسکن در بورس کسی خانه‌‌دار نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از افکار نیوز، اقبال شاکری ، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد فروش متری مسکن در بورس کالای ایران اظهار داشت: نظر شخصی من این است که فروش متری مسکن در بورس کالا برای خانه‌دار شدن مردم مسیر درستی نیست و این یک مسیر گردش دارایی است.

    یعنی شما برای اینکه بروید اوراق بهادار یا اوراق رسمی بخرید می‌روید و یک نصف مسکن می‌خرید و سپس می‌توانید آن را بفروشید یا دستگردان کنید. یعنی به جای خرید اوراق این اوراق به متراژی از مسکن متصل می‌شوند و عموماً تفاوتی به حال کسانی که خانه ندارند، ندارد.
    کسانی که فاقد منزل هستند اصلاً کاری به بازار بورس و امثالهم ندارند. اگر این افراد انقدر وقت داشتند و چنین کارهایی بلد بودند تاکنون فکری به حال مسکن خود کرده بودند. این طرح‌ها فقط کار بازار سرمایه و برای یک کارشناس این بازار است.
    فروش متری مسکن مانند این است که شما به جای خرید آهن، شمش سیمان یا میلگرد یک یا دو متر اوراق مسکن بخرید. بنابراین طرح هیچ ارتباط مستقیمی با خانه‌دار کردن مردم برقرار نمی‌کند. احتمال دارد این کار همانند افزایش قیمت خودرو، میلگرد و سیمان و سایر کالاهای دیگر در بورس باعث افزایش تصنعی قیمت مسکن نیز بشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی