مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاحیه دومین کنفرانس بناهای بلند برگزار شد

عصر ساختمان:مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بناهای بلند با محور بررسی اثرات بناهای بلند در حیات پایدار شهری با حضور مقامات وزارت راه و شهرسازی و مدیران و مسوولان مدیریت شهری دوشنبه ۳۰ آذر ماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد.

افتتاحیه دومین کنفرانس بناهای بلند برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از سازمان نظام مهندسی، عباس احمدآخوندی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه سوداگران با فروش شهرها و ایجاد بناهای بلند، زندگی نسل آینده را از بین می برند، گفت: منظر این ساخت و ساز بسیار مهم است. ساختمان‌های بلند باید نیازهای واقعی شهر را تامین کند، در حالی که طی 30 سال گذشته بسیاری از باغ‌ها تخریب و به ساختمان‌های بلند تبدیل شده است که غیر از پاسخ به هدف سوداگران دلیل دیگری ندارد.

    وی با اشاره به اینکه احداث ساختمان در منطقه 22 باید طی یک دوره 25 ساله و با توجه به نیاز مردم صورت گیرد، افزود: این در حالی است که حجم بالای ساختمان سازی جریان باد را با مشکلات جدی رو به رو کرده و ناگفته پیداست که جریان این ساخت و سازها باعث بروز مشکلاتی برای نسل‌های بعدی خواهد شد و بی توجهی، عدم تحرک و عدم واکنش به موقع در برابر این امر مشکلات فراوانی را به وجود خواهد آورد.

    آخوندی با اشاره به اینکه ساختمان‌های اداری باید به سمت بلندمرتبه سازی بروند، اظهار کرد: دلیل این امر این است که در این ساختمان ها مفهوم تعمیر و نگهداری و جود دارد اما این حکم برای همه ساختمان‌ها قابل تامین نیست.

    وی با بیان اینکه کشور انگلستان کمتر از تهران بناهای بلندمرتبه دارد تصریح کرد: افزایش بناها در تهران بیانگر این است که دچار رهاشدگی هستیم و سوداگران شهرهای ایران را می سازند که باید آگاهانه به آن توجه کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی، فضای عمومی را اولین قربانی بلندمرتبه سازی در ایران عنوان کرد و ادامه داد: محله های عمودی جایی برای سکونت و خوابگاه هستند و با توجه به اینکه ما در منطقه خشک قرار داریم و منابع زیستی ما با محدودیت جدی مواجه است باید تا حد امکان مجوز بلندمرتبه سازی ندهیم.

    وی افزود: هدف کشورهایی که در دنیا اقدام به ساخت بناهای بلند کرده اند، ارتقای کیفیت زندگی بوده است و همواره این نکته را مدنظر قرار داده اند که ساختمان بلند موجب بالندگی شود، موضوعی که در کشور ما کمتر به آن توجه شده است.

    در ادامه این مراسم، سید محمد بهشتی رییس شورای سیاستگزاری دومین کنفرانس بناهای بلند و ریس گروه معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر با تاکید بر اینکه کشور ما کشور ما با بحران زیست محیطی مواجه است، اظهار کرد: بخشی قابل توجهی از این معضل به علت مداخله‌های انسانی است و ساختمان‌های بلند هم بخشی از این دخالت به شمار می‌رود.

    وی با اشاره به اینکه ایران در ساخت بناهای بلند، رتبه یازدهم را در جهان دارد، افزود: این در حالی است که هیچ ضابطه و قانون مندی روشنی در این رابطه وجود ندارد و اولین کنفرانس بناهای بلند فرصتی بود تا نگاه همه جانبه‌ای به ساخت بناهای بلند در کشور داشته باشیم تا به این نتیجه برسیم که بدون توجه به زوایای مختلف توسعه شهری، اقدام به ساخت چنین بناهایی نشود.

    حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و دبیر علمی این کنفرانس نیز با بیان اینکه شهرهایی با دست خودمان ساخته‌ایم که بسیار سرکش شده‌اند و قادر به کنترل آنها نیستیم، گفت: بناهای بلند از عناصر ناهمگون شهری ما هستند که با هدف استفاده بهینه از زمین موجب مزاحمت شهروندان شده‌اند.

    وی با اشاره به اهمیت برگزار دومین کنفرانس بناهای بلند افزود: از بهار سال 94 مقدمات برگزاری این کنفرانس فراهم شد و به دنبال آن پنج کارگروه "معماری و شهرسازی"، "تکنولوژی و ساختمان"، "قوانین و مقررات"، "اقتصاد و مسکن" و "مطالعات اجتماعی و فرهنگی" تشکیل شد تا از جنبه ها و ابعاد مختلف به مساله بلندمرتبه سازی پرداخته شود.

    مظاهریان ادامه داد: بیش از 100 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که 59 مقاله پذیرفته و 30 مقاله نیز مجوز ارایه دریافت کردند.

    وی در پایان ابراز امیدواری کرد با جهانی شدن این کنفرانس در سال‌های بعد، نور جدیدی به چهره تاریک ساختمان‌های بلند تابانده شود.

    در ادامه، نمایشگاه جانبی دومین کنفرانس بناهای بلند توسط عباس احمدآخوندی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی افتتاح شد.
    گفتنی است روز دوم این کنفرانس به ارایه مقالات تخصصی اختصاص دارد و در روز سوم نیز پنل های تخصصی از جمله پنل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار