مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته امداد:

دولت ساختمان‌های بلااستفاده را در اختیار نهادهای حمایتی قرار دهد

برخی مدیران استانی منابع را هدر می‌دهند

عصر ساختمان:رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دولت می‌تواند بسیاری از ساختمان‌ها و زمین‌های بلااستفاده را در اختیار نهادهای حمایتی قرار دهد تا بسیاری از مشکلات اقشار آسیب پذیر برطرف شود

دولت ساختمان‌های بلااستفاده را در اختیار نهادهای حمایتی قرار دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، سید پرویز فتاح در نشست تخصصی سراسری مسئولان دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان تصریح کرد: تامین مسکن، درمان، ازدواج و احداث مدرسه که جزو خدمات عمومی هر شهروند به شمار می‌آید از وظایف دولت‌ها است و اگر هر نهاد و سازمانی به جامعه هدفش، این خدمات را ارائه می‌کند نباید آن را جزو وظایف ذاتی‌اش به شمار آورد بلکه مساعدتی است که سازمان‌ها و نهادهایی همچون کمیته امداد در همراهی با دولت دارند.

    فتاح در ادامه اظهار داشت: امسال باید شاهد رونقی اساسی در حوزه مسکن نیازمندان باشیم چرا که بیشترین نگرانی ما در خصوص توزیع اعتبارات و مدیریت صحیح آن است که باید از سوی مدیران حوزه مسکن مورد توجه جدی قرار گیرد.

    رئیس کمیته امداد بر لزوم تقویت و جذب حامی برای ساخت مسکن نیازمندان تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ حامی یابی برای ساخت مسکن مددجویان را که در بسیاری از استان‌ها موفق عمل کرده است، گسترش دهیم.

    وی با بیان اینکه برای جذب و کمک به تامین مسکن مددجویان نباید منتظر اعتبارات بیشتر باشیم، افزود: در این زمینه می‌توانیم از همه امکانات و ظرفیت استان‌ها همچون اصناف، کارخانه‌ها و معادن بهره‌مند شویم که این امر همت و اراده امدادگران استانی را می‌طلبد.

    فتاح با تاکید برلزوم شناسایی خیران در حوزه مسکن نیازمندان در بخش‌های مختلف اظهارکرد: به عنوان مثال افراد، سازمان‌ها و اصناف خیر و نیکوکاری هستند که حاضرند به عنوان حامی فرایند تعمیرات، نما، تجهیز، احداث، بهسازی، نصب انشعابات و دیگر موارد برای ساخت مسکن مددجویان را برعهده بگیرند ولی به دلیل اینکه از سوی ما شناسایی نشده‌اند نمی‌توانیم از حمایت و مساعدت‌های آنان بهره‌مند شویم.

    رئیس کمیته امداد بزرگ‌ترین حمایت امداد برای مددجویان را تامین مسکن آنان عنوان کرد و گفت: احداث مسکن برای این افراد سرمایه بزرگی محسوب می‌شود که می‌تواند در توانمندی و حل مشکلات آنان نقش موثری داشته باشد.

    هدر رفت منابع از سوی مدیران استانی

    وی تصریح کرد: دغدغه ما کمبود منابع نیست بلکه توزیع نامناسب وهدر رفت آن از سوی مدیران استانی برای بالابردن عملکرد حوزه کاری آنان است که باید با برنامه ریزی و دقت بالا اولویت‌ها را در توزیع اعتبارات حوزه مسکن به طور جدی در نظر بگیریم.

    فتاح با تاکید بر اینکه در توزیع اعتبارات باید مدیریت و دقت لازم را داشته باشیم افزود: نظارت و کنترل در حوزه مسکن باید نسبت به حوزه‌های دیگر از دقت بیشتری برخوردار باشد و سهمیه درآمدهای استانی باید در همه استان‌ها به درستی جذب شود و ما هرگز آمارهای نادرست را نمی‌پذیریم.

    وی با بیان اینکه حوزه مسکن بالا‌ترین تخصیص و اعتبارات را در بودجه سال 94 کمیته امداد به خود اختصاص داده است افزود: فرض اینکه از بودجه سال جاری به این نهاد تاکنون 75درصد آن تخصیص یافته باشد، حوزه مسکن بیش از 75درصد اعتبارات خود دریافت کرده است که در پایان سال نیز انتظار عملکرد مطلوب را ازاین حوزه داریم.

    رئیس کمیته امداد در خصوص توزیع اعتبارات در استان‌های کشور افزود: با برنامه ریزی دقیق و صحیح می‌توان اعتبارات مناطق سردسیر را در نیمه اول سال و مناطق گرمسیر را در نیمه دوم سال اختصاص داد تا بتوانیم مشکلات مسکن مددجویان را به موقع رفع کنیم.

    وی با بیان اینکه در پایان سال به دلیل برگشت منابع، برخی اعتبارات بدون برنامه ریزی و اولویت توزیع می‌شود، گفت: باید این فرهنگ از بین برود چراکه توزیع نامناسب اعتبارات و منابع منجر به ارائه آمارهای نادرست و غیرقابل قبول می‌شود.

    فتاح با اشاره به اینکه همه استان‌ها و مددجویان نیاز‌ها و مشکلات خاصی دارند و نباید برای همه یک نسخه را پیچید خاطرنشان کرد: می‌توان با شناسایی واولویت بندی نیاز‌ها و مشکلات استان‌ها و مددجویان سرعت اجرایی کردن امور را دوچندان کرد در حالی که این امر اکنون به کندی پیش می‌رود و نیاز به برنامه ریزی و دقت بیشتری دارد.

    وی نگاه مهندسی، نقشه کشی مطلوب، کیفیت و دوام مصالح، زمانبندی احداث وبرآورد دقیق مالی و همچنین ضد زلزله بودن منازل را از مهم‌ترین عواملی دانست که باید برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویان مد نظر داشت.

    فتاح در ادامه به فعالیت مجتمع اقتصادی کمیته امداد اشاره و تصریح کرد: همه ظرفیت مجتمع اقتصادی کمیته امداد در اختیار مددجویان قرار گرفته است و می‌توان از آن بهره کافی را برد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار