مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه معاملات املاک مشهد:

مزایای رونق بازار مسکن بیشتر از معایب تورم است

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: دولت سعی در پایین آوردن تورم دارد در حالی که در بازار مسکن مزایای رونق بیشتر از معایب تورم است.

مزایای رونق بازار مسکن بیشتر از معایب تورم است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، صادق عابدزاده در این خصوص اظهار کرد: زمان رکود بازار مسکن در این دوره نسبت به دوره‌های قبل در 30 سال گذشته بیشتر بوده است منطقی به نظر می‌رسد که دولت برای بازار مسکن برنامه خروج از رکود اجرا کند، اما بحث این است که دولت سعی در پایین نگه داشتن تورم دارد.

    وی با بیان اینکه پایین نگه داشتن تورم درست است، خاطرنشان کرد: به عنوان یک نظر کارشناسانه شاید ورود نقدینگی به بازار قیمت‌ها را بالا ببرد و تورم را بیشتر کند، اما مزایای رونق به مراتب بیشتر از معایب آن است.

    عابدزاده با اشاره به اینکه مشخص شدن نتیجه مسکن اجتماعی زمان‌بر است، عنوان کرد: قطعا در این خصوص بررسی‌هایی شده، اما مشخص شدن نتیجه مستلزم زمان است. تغییر در بازار مسکن زمان‌بر است. نتایج سیاست‌های اتخاذی دولت در عمل مشخص می‌شود، اما با توجه به اینکه در بازار مسکن این فرآیند زمان‌بر است دولت نمی‌تواند به یک جمع‌بندی درست و دقیق برسد.

    عابدزاده سیاست‌های دولت در بحث مسکن را در یک سال گذشته خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: ارائه وام، پایین آوردن سودهای بانکی و... به رونق بازار مسکن کمک می‌کند، در این میان تنها مسئله قابل تامل اقساط وام‌هاست، عمده کسانی که وام می‌گیرند درآمد متوسط یا پایینی دارند و این موضوع افزایش اقساط ماهانه، کاهش بوروکراسی و کم شدن پرداخت‌ها را می‌طلبد تا امکان گرفتن وام برای مردم میسر شود.

    رئیس اتحادیه مشاوران معاملات املاک مشهد ادامه داد: زمانی که بازار مسکن رونق یابد اشتغال‌زایی و تحرک در سایر بخش‌های اقتصادی را به دنبال دارد و دولت‌مردان به این مسئله واقفند به همین دلیل سیاست‌هایی اعمال می کنند که مسکن از رکود خارج شود و به کسانی که در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند امتیازات کارشناسی شده‌ای را ببخشند تا به ورود مجدد سرمایه به این بازار کمک شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو