مدیران خودروعصر اعتبار

رشد ۵۰ درصدی پروانه‌های ساختمانی بافت‌های فرسوده در دولت سیزدهم

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از ادامه روند تدوین و تصویب بسته‌های تشویقی در حوزه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: نسبت به میانگین دو دولت گذشته در صدور پروانه‌های ساختمانی بافت‌های فرسوده، دست‌کم ۵۰‌درصد رشد داشته‌ایم.

رشد ۵۰ درصدی پروانه‌های ساختمانی بافت‌های فرسوده در دولت سیزدهم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «محمد آئینی» در گفت و گویی با اشاره به اینکه راهبرد عملیاتی شرکت برای بازآفرینی، شتاب بخشی به امر نوسازی واحدهای فرسوده و ناپایدار مسکونی است، تصریح کرد: هدف این است که از ظرفیت ساکنان این بافت‌ها برای نوسازی استفاده کنیم؛ برای این منظور با همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌ها بسته‌های تشویقی مختلفی تدوین و اجرایی شده است و خوشبختانه بر اساس آمار این بسته‌های تشویقی تاثیرگذار بوده‌اند.

صدور پروانه ساختمان نسبت به دو دولت گذشته 50 درصد رشد داشت

مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایران به بخشی از این تسهیلات اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها موظف‌اند در نوسازی بافت‌های فرسوده تا 50 درصد تخفیف در صدور مجوزها ارایه کنند و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت در قالب نهضت ملی مسکن نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی ادامه‌داد: علاوه بر این بسته تشویقی 19بندی کالبدی که سال گذشته توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد منجر به رشد صدور پروانه‌های ساختمانی شده است و نسبت به میانگین دو دولت گذشته در صدور پروانه‌های ساختمانی حداقل 50 درصد رشد داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: محلات دارای بافت فرسوده در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است و شهروندان می‌توانند به سامانه تسهیلات بازآفرینی شهری به آدرس facility.udrc.ir مراجعه و با وارد کردن کد پستی خود مطلع شوند که آیا منزل آنان در محدوده مصوب بازآفرینی شهری قرار دارد یا خیر؟

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، با اشاره به اینکه 167 هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در کشور وجود دارد، عنوان‌کرد: راهبرد نوسازی بافت‌های فرسوده با توجه به نوع بافت متفاوت است. برای مثال در بافت‌فرسوده تاریخی معتقد به مقاوم‌سازی و مرمت هستیم. در این دولت برای نخستین بار سرفصلی در شورای پول و اعتبار برای پرداخت تسهیلات بانکی به‌منظور مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده تاریخی تعریف شده است.

آموزش 2 هزار نفر از ساکنان محلات فرسوده در همکاری با سازمان فنی و حرفه ای کشور

وی ادامه داد: در دهه مبارکه فجر سال گذشته 10 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری رسید، خرداد ماه سال جاری همزمان با سالروز فتح خرمشهر نیز 5 هزار واحد توسط وزیر راه و شهرسازی و به مناسبت آغاز هفته دولت 20 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

آئینی با اشاره به این که همچنان به دنبال تدوین و تصویب بسته‌های تشویقی جدید در جهت شتاب‌بخشی به جریان نوسازی بافت‌های فرسوده هستیم، اظهارکرد: علاوه بر تشویق‌ها در حوزه مجوزها و تسهیلات، بسته تشویقی دیگری هم ابلاغ شده است که بر اساس آن ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد مسکونی خود را با یک واحد نوساز دیگر یا یک قطعه زمین با 40 درصد تخفیف تعویض کنند.

وی افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین در به‌سازی و آسفالت معابر با شهرداری‌های سراسر کشور همکاری دارد و طی سال گذشته بیش از 2 هزارکیلومتر طول قیر رایگان جهت بهسازی و آسفالت معابر در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت. هدف این است تا پایان دولت سیزدهم هیچ معبر خاکی در محلات هدف وجود نداشته باشد.

برپایه این گزارش، توانمندسازی ساکنان محلات از دیگر فعالیت‌های این شرکت است و در دو سال گذشته با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای بیش از 2 هزار نفر از ساکنان این محلات آموزش دیدند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو