مدیران خودروعصر اعتبار

چرا ونیز یکی از رویایی‌ترین شهرهای دنیاست؟

سفر به شهر روی آب، ونیز

عصر ساختمان: ونیز شهری با شهرت جهانی در ایتالیا، گزینه‌ فوق‌العاده برای سفر و تعطیلات میلیون‎ها گردشگر در سال شده است.

سفر به شهر روی آب، ونیز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰
  • کلیسای سنت مارک
  • میدان سنت مارکز San Marco
  • کاخ رزونیکا Rezzonico
  • کاخ Doges
  •  کافه فلورین Florian
  • قایق سواری در ونیز
  • کلیسای سنت مارک
  • پل ریالتو Rialto
  • تالاب‌ ونیزی
  • کلیسای سانتا ماریا
  • سفر به شهر روی آب، ونیز

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، این شهر با شکلی عجیب، سبکی متفاوت از زندگی، کانال‌های آبی، خیابان‌های پر پیچ و خم و جاذبه‌های تاریخی‌اش یکی از زیباترین و رمانتیک‌ترین جاذبه‌ها در دنیا به حساب می‌آید. همه‌ این‌ها باعث شده که شهر ونیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار بگیرد. اینجا فرصتی برای بی‌حوصلگی و خستگی برایتان نمی‌گذارد، تا زمان دارید در سفر به ایتالیا در خیابان‌های آن قدم بزنید، در کوچه‌های آن گم شوید و زندگی روزمره مردم را تماشای کنید. به کوچه پس کوچه‌های آن سرک بکشید، در رستوران‌های محلی آن غذا میل کنید و به تماشای بناها و کلیساهای قدیمی آن بروید.

با اینکه ونیز از شهرهای گران به حساب می‌آید، اما می‌توانید با دقت و صرفه‌جویی راه‌هایی را انتخاب کنید تا همه جاذبه‌های این شهر را ببینید و لذت ببرید.


قبل از اینکه به معرفی ونیز و فعالیت‌هایی که می‌توانید در آن انجام دهید بپردازیم، بگذارید کمی درباره وضعیت آب و هوای آن توضح دهیم. تابستان‌ در ونیز گرم و شرجی است، اما بهار و پاییز در آن بسیار مطبوع و دلچسب است، زمستان‌ها نیز ممکن است با کمی بارش برف روبرو شوید. با این حال انتظار باراش باران را در تمام فصول سال داشته باشید. الی‌گشت جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر را معرفی می‌کند.

میدان سنت مارکز San Marco
معروف‌ترین میدان شهر ونیز «سنت مارکز» است که همیشه میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. تا چشم کار می‌کند دور تا دور این میدان مملو از بناهای تاریخی و باشکوهی است که هر کدام برای خود داستان‌های زیادی دارند. بناهایی چون؛ کاخ Doges، برج ساعت، برج ناقوس کلیسا و کلیسای سنت مارکز…

دنیای روز و شب این میدان هم برای خودش دیدنی است، اگر روز در اینجا باشید انبوه بسیاری از کبوترها را در کنارتان می‌بینید، اما یادتان باشد که غذا دادن به این کبوترهای دوست‌داشتنی در اینجا مجاز نیست. شب‌های اینجا، گردشگران در گوشه‌ای جمع‌اند و به نوای ارکستر روبروی کافه فلورین گوش می‌دهند. فضای اینجا حس و حال عجیبی برایتان رقم می‌زند. این میدان به قدری رویایی است که حتی ناپلئون آن را زیباترین اتاق پذیرایی در سراسر اروپا نامیده است.


کافه فلورین  Florian
در معرفی میدان سنت مارکز حرفی از کافه فلورین زدیم. حیف است راهی ونیز باشید و سری به کافه قدیمی فلورین در میدان سنت مارکز نزنید، کافه‌ای که قدمت آن حدودا به سه قرن پیش می‌رسد. با ورود به آن باورتان نمی‌شود اینجا یک کافه است؛ نما و فضای بیرونی و درونی کافه با نقاشی‌ها، مبلمان عتیقه و اشیا با ارزش شما را برای صرف یک غذای اصیل ایتالیایی در اینجا وسوسه می‌کنند.


کاخ  Doges
داگز در واقع لقب رییس‌جمهور در گذشته‌های شهرها ونیز بوده است. این کاخ قدیمی که در میدان سنت مارکز واقع شده، دارای معماری بسیار تماشایی و نمونه‌ای عالی از معماری دوران گوتیک است. در اینجا نما و فضا با قوس‌ها، سنگ‌های مرمر سفید و صورتی، دکورهای مجلل از مجسمه‌های مرمری و نقاشی‌های بسیار با ارزش شما را مبهوت خودشان می‌کنند. کاخ داگ به نوعی نماد شهر ونیز است.


کلیسای سنت مارک
این کلیسا از زیباترین و باشکوه‌ترین کلیساهای جامع در دنیا است که با معماری رومی و بیزانسی در ضلع شرقی میدان سن مارکو ساخته شده است. با ورود به آن با یک نقشه صلیبی و پنج گنبد پوشیده شده روبرو می‌شوید. نمای بنای کلیسا با موزاییک‌های رنگی گوتیک و سقف و دیوارهای داخلی آن با طلاکاری تزئین شده‌اند. کف کلیسا نیز از سنگ مرمر و نقاشی‌هایی از حیوانات و اشکال هندسی پوشیده شده است.
از آنجائی که‌ این کلیسا در طول تاریخ شاهد تغییرات زیادی بوده است، در حال حاضر معماری آن ترکیبی از رنسانس، گوتیک و مسلمانان شمال آفریقا است.


تالاب‌ ونیزی
تالاب‌های شگفت‌انگیز ونیز با سیستم حمل و نقل عمومی آن به راحتی در دسترس شما هستند. یک مکان فوق‌العاده برای سفری یک روزه در شهر ونیز! در این تالاب سه جزیره وجود دارد. مورانو، بورانو با خانه‌های رنگی مرسوم و جزیره تورسلو با کلیسای شگفت‌انگیز سانتا ماریا سه جزیره دیدنی ونیز هستند. جالب است بدانید جزیره مورانو به صنعت شیشه‌سازی و ظروف شیشه‌ای بسیار زیبا معروف است و دارای کارخانه‌های محلی شیشه‌سازی، فرشگاه‌های ظروف شیشه‌ای و موزه‌ی شیشه است. این جزیره از سال 1291 در این صنعت مشغول به کار است. جزیره تورسلو نیز فرصت خوبی برای صرف یک ناهار خوشمزه در لوکاندا کاپریانی است، کاری که سال‌ها پیش ارنست همینگوی انجام داد.


قایق سواری در ونیز
ونیز و راه‌های آبی آن! بگذارید این طور بگوییم اگر در ونیز بودید و سوار گوندولا یا همان قایق‌های معروف ونیزی نشدید، لذت بزرگی را از دست داده‌اید. اگرچه ممکن است این قایق سواری کمی برایتان گران تمام شود اما تجریه‌ای خاص و ماندنی برایتان می‌شود. شما می‌توانید سوار بر گوندولاها، از کانال‌های آبی و کوچه پس کوچه‌های ونیز عبور کنید و نگاهتان را به زیبایی‌های این شهر مشغول کنید.
نمی‌توانید تصور کنید قایق سواری در حوالی غروب و شب روی آب راه‌های ونیز چقدر حس و حالتان را تغییر می‌دهد. انعکاس نورها روی آب، نماهای و فضاهای اطرافتان، بازی رنگ‌ها و…  دست به دست هم می‌دهند تا لذت سفرتان را تکمیل کنند.


کانال بزرگ  Grand Canal
ونیز به کانال‌های آبی ‌معروف است. یکی از بهترین کانال‌های آن گرند کانال و یا کانال بزرگ است، جایی که در آن می‌توانید با مردم ونیز معاشرت کنید و به تماشای زندگی روزمره مردم بنشینید.


کلیسای سانتا ماریا
باید بگوییم کلیسای سانتا ماریا در جزیره تورسلو یک شاهکار هنری و شگفت‌انگیز در ونیز است. این کلیسای کاتولیک بوده و روی کانال بزرگ ساخته شده است. با اینکه ایتالیا مملو از کلیساهای تاریخی و دیدنی است اما سانتا ماریا در میان آن‌ها بسیار باشکوه‌تر است. با قدم زدن در آن همزمان با شنیدن صدای گروه کر به تماشای نقاشی‌های کلیسا، آثار چوبی و کنده‌کاری‌های آن، مجسمه‌ها و نمادهای حضرت مریم بپردازید. در بالاترین قسمت محراب کلیسا نیز با مجسمه‌ای بسیار زیبا از حضرت مریم مقدس و حضرت مسیح روبرو می‌شوید. در اینجا هنر ایتالیایی اصیل را به خوبی می‌توانید لمس کنید.


کاخ رزونیکا Rezzonico
کاخ رزونیکا که در قرن 18 میلادی ساخته شده است، با هنرمندی معروف‌ترین هنرمندان در کشور ایتالیا تزئین شده است. جالب است بدانید در قرن نوزدهم، این کاخ محل زندگی رابرت براونینگ، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس معروف انگلیسی بوده است تا اینکه در دهه‌ی 1930 به یک موزه تبدیل شد. شما می‌توانید با خرید یک کارت موزه به تماشای کاخ رزونیکو بروید.


پل ریالتو Rialto
اولین و قدیمی‌ترین پل شهر ونیز با نام ریالتو روی کانال بزرگ در جایی قرار گرفته است که از گذشته بازرگانان بتوانند اجناس خود را به فروش برسانند. کلمه ریالتو نیز به معنی مرکز معاملات است. این پل نمایی کامل از کانال بزرگ را دراختیارتان قرار می‌دهد. صبح ها با رفتن به روی این پل می‌توانید، از بازارهای ماهی و سبزیجات دیدن کنید و از خرید ماسک‌های سنتی و بومی، صنایع شیشه‌ای جزیره‌ی مورانو و سوغاتی لذت ببرید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار