مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری خبر داد:

آغاز رونق مسکن از تهران به شهرستان‌ها

عصر ساختمان- فاز اول خروج مسکن از رکود عملیاتی شد. این مطلب را حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک کشوری می‌گوید.

آغاز رونق مسکن از تهران به شهرستان‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین،  آمارهایی که عقبایی از رونق معاملات در مرداد امسال نسبت به ماه قبل‌تر از آن و همچنین ماه مشابه سال قبل بیان می‌کند، حاکی از این است که رونق نسبی در معاملات مسکن کلید خورده است. عقبایی در این خصوص می‌گوید: تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران نسبت به ماه قبل 13.3 درصد و ماه مشابه سال قبل 17.2 درصد افزایش داشته است. در مردادماه سال‌جاری 18 هزار و 699 قرارداد خرید و فروش در تهران امضا شد. این رقم در ماه قبل 16 هزار و 499 مورد و در ماه مشابه سال قبل 15 هزار و 946 مورد بود.

     وی آمار اجاره شهر تهران را نیز در هر دو شاخص ماهیانه و سالانه، افزایشی عنوان کرد و گفت: در مردادماه 22 هزار و 882 قرارداد اجاره در تهران امضا شد که با توجه به 21 هزار و 838 مورد در تیرماه امسال و نیز 21 هزار و 592 مورد اجاره در مردادماه سال گذشته آمارها از افزایش 4.7 و 5.9 درصد به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.

    آمار بانک مرکزی

    علاوه بر آماری که اتحادیه مشاوران املاک کشوری در خصوص رونق نسبی معاملات بیان کرده است، بانک مرکزی نیز به تازگی در گزارشی از رونق معاملات مسکن شهر تهران خبر داده بود. بر اساس گزارش بانک مرکزی تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مردادماه سال 1395 به 17032 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 30.1 درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین این گزارش نشان می‌دهد که متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 42.8 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 1.2 و 7.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    مسکن نماد رونق در فضای اقتصاد

    تحولات بازار مسکن به‌ مثابه یکی از معضلات اقتصاد ایران نماد دگرگونی در عرصه‌های گوناگون اقتصادی در سطوح کلان و خرد است. افزون بر این بازار مسکن یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصادی است که علاوه بر تأمین مسکن خانوار، اشتغال بخش قابل توجهی از نیروی کار مشروط به رونق آن است. همچنین صدها صنعت دیگر   به بخش مسکن گره خورده است. بنابراین رکود این بخش به معنای محدود ماندن اشتغال و همزمان رکود در بخش‌های بسیار دیگری است. با این حال باوجود اینکه آمار معاملات کلی مسکن در سطح کشور در مقایسه با شهر تهران کمی حالت کاهشی به خود گرفته است، در مجموع کارشناسان معتقدند که رونق ایجاد شده در معاملات تهران تأثیرگذاری زیادی بر سطح کشور خواهد داشت.

    در این زمینه حسام عقبایی می‌گوید: تهران نمادی از کل کشور است و با افزایش معاملات مسکن در تهران می‌توان گفت که در همه کشور تأثیرگذار خواهد بود. وی می‌گوید: فاز اول خروج مسکن از رکود رخ داده است و هم‌اکنون در حال ورود به مرحله پیش رونق هستیم و پس از آن هم مرحله رونق در مسکن آغاز خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو