مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

تولید مسکن در کشور به زیر ۳۰۰ هزار واحد در سال رسید

عقب ماندگی ۷۰ درصدی از طرح جامع مسکن

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه تولید مسکن در کشور به زیر ۳۰۰ هزار واحد مسکونی رسیده و از برنامه تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در طرح جامع بسیار عقب است، گفت: با این روند تولید ۱۲ سال طول می‌کشد که بین عرضه و تقاضا توازن ایجاد می‌شود.

تولید مسکن در کشور به زیر ۳۰۰ هزار واحد در سال رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از فارس، حسام عقبایی در پاسخ به این سوال که وضعیت تولید مسکن در مقابل تقاضا چگونه است،آیا وجود واحدهای خالی از سکنه به معنای پیشی گرفتن تولید از تقاضا است؟ گفت: اینکه گفته می‌شود مسکن از تقاضا پیشی گرفته به هیچ وجه صحت ندارد،چرا که در حال حاضر تولید مسکن در کشور به زیر 300 هزار واحد مسکونی رسیده و از برنامه تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در طرح جامع مسکن بسیار عقب است.

    وی با اشاره به اینکه این آمار نشان می‌دهد تولید مسکن از تقاضا عقب افتاده است، افزود: این آمار نشان می‌دهد که اگر از هم‌اکنون سالانه یک میلیون واحد مسکونی هم احداث شود باز هم 12 سال طول می‌کشد که توازن بین تقاضا و تولید ایجاد شود.

    عقبایی با تاکید بر اینکه اگر برخی عنوان می‌کنند که چون واحدهای خالی از سکنه داریم پس عرضه و تولید از تقاضا پیشی گرفته است، صحیح نیست گفت: در سال 93 در استان تهران حدود 500 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه داشتیم اما با اجرای قوانین مالیاتی و ایجاد یک فضای روانی بخشی از این واحدهای مسکونی وارد حوزه اجاره شدند.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک اضافه کرد: در حال حاضر این عدد در استان تهران به 280 هزار واحد مسکونی رسیده است که به  معنی نبود تقاضا برای خرید این واحدها نیست بلکه به دلیل پایین بودن قدرت خرید است.

    *وجود یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور

    عقبایی با اشاره به اینکه در سال 93 و 94 به طور متوسط میزان صدور پروانه‌های ساختمانی 50 تا 60 درصد کاهش داشته است خاطرنشان کرد: در سطح کشور در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه وجود دارد و این آمار واحدهای خالی از سکنه حاکی از این نیست تولید و تقاضای مسکن سر به سر شده و یا تولید از تقاضا پیشی گرفته است بلکه بدین معنی است که قدرت خرید متقاضیان مسکن پایین است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار