مدیران خودروعصر اعتبار

تبدیل کاروانسرای وکیل به مرکز اقامتی و پذیرایی در آینده نزدیک

عصر ساختمان- استاندار کرمان گفت: کارونسرای وکیل کرمان بیش از ۲۰ سال گرفتار دعوای حقوقی بود که اخیرا با همکاری دکتر سلطانی فر، معاون رییس جمهور و رییس دادگستری استان رای نهایی صادر شد و به زودی این مکان تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی خواهد شد.

تبدیل کاروانسرای وکیل به مرکز اقامتی و پذیرایی در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، "علیرضا رزم حسینی" شامگاه جمعه پنجم شهریورماه در حاشیه سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به برگزاری جشن ثبت جهنی کویر لوت و قنوات استان اظهار کرد: ثبت جهانی سه اثر دیگر را در دستور کار میراث فرهنگی استان داریم.

    وی با اشاره به پیگیری ثبت جهانی قلعه اردشیر کرمان افزود: ثبت جهانی بزرگ ترین راسته بازار کشور در کرمان و همچنین ثبت جهانی خانه حاج آقاعلی رفسنجان از آثار در دست اقدام استان کرمان برای ثبت جهانی است.

    رزم حسینی تصریح کرد: استان کرمان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه میراث فرهنگی دارد و از پنج اثر ثبت شده جهانی، سه مورد در دولت یازدهم به ثبت رسیده است که این به معنی معرفی استان کرمان برای جذب گردشگر بین المللی است.

    استاندار کرمان با بیان اینکه در پنج ماه اخیر بیش از 16 هزار نفر گردشگر خارجی به استان کرمان آمده که فرصت خوبی برای استان است، اظهار کرد: احداث هتل پنج ستاره بام کرمان را در برنامه داریم که در این راستا طی یک ماه آینده جاده دسترسی به بام کرمان به اتمام خواهد رسید.

    وی افزود: کارونسرای وکیل کرمان بیش از 20 سال گرفتار دعوای حقوقی بود که اخیرا با همکاری دکتر سلطانی فر، معاون رییس جمهور و رییس دادگستری استان رای نهایی صادر شد و به زودی این مکان تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی خواهد شد.

    رزم حسینی با اشاره به برنامه های ویژه برای منطقه کنارصندل جیرفت بیان کرد: امیدواریم سال آینده بتوانیم کنفرانس جهانی تمدن جیرفت را با حضور کارشناسان داخلی و خارجی در کنارصندل جیرفت برگزار کنیم.

    وی تصریح کرد: در این دولت ایده سه طرح بزرگ گردشگری مطرح و دنبال شد که پروژه پارک ملی خبر یکی از آنهاست که 175 هکتار وسعت دارد و مطالعه طرح تمام شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی این پروژ آغاز خواهد شد.

    استاندار کرمان بیان کرد: این پروژه در راستای حفظ محیط زیست است و هیچگونه تخریبی صورت نمی گیرد و از تکنولوژی جدید محل های اقامتی دنیا در این منطقه استفاده می شود  که پیش بینی حضور 200 هزار گردشگر در این منطقه شده است و با توجه به وجود هواپیمایی ماهان ظرفیت حمل و نقل این تعداد گردشگران وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی