مدیران خودروعصر اعتبار

بافت فرسوده، شهرسازی درون شهرها را توجیه می کند

عصر ساختمان:مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: با وجود ظرفیت بافت های فرسوده هیچ دلیلی برای شهرسازی در مناطق خارج از شهرها وجود ندارد.

بافت فرسوده، شهرسازی درون شهرها را توجیه می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حجت الله غلامی در نشست خبری به مناسبت روز راهداری و هفته حمل و نقل با بیان اینکه هفت هزار بافت فرسوده مصوب و 14 هزار هکتار بافت فرسوده غیر مصوب شورای عالی شهرسازی برای بازسازی در استان اصفهان وجود دارد، گفت: بازآفرینی بافت های فرسوده با همکاری مردم نقش موثری در تامین مسکن دارد.
    مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین به انتقاد از مسکن مهر پرداخت وگفت: طرح مسکن مهر پشتوانه کارشناسی قوی نداشت و تنها با فشار مدیریت کلان کشور اجرا شد.
    وی بیان کرد: بخش عمده تسهیلات بانکی، یارانه ها و تمرکز بسیاری از سازمان های خدماتی بر اجرای طرح مسکن مهر قرار گرفت که در چنین حالتی که همه امکانات برای طرحی بسیج می شوند باید نتایج خوبی داشته باشد که به دلیل عدم کار کارشناسی این طرح با نتایج خوبی همراه نشد.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه رفع مشکلات و موانع طرح مسکن مهر در استان اصفهان در اولویت اول اداره کل راه وشهرسازی است، تصریح کرد: به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری ها وزارت راه شهرسازی تکمیل این طرح را در اولویت قرار داده که در استان اصفهان نیز این کار در حال انجام است.
    وی در خصوص مسکن اجتماعی نیز گفت: ساخت و ساز مسکن اجتماعی با طرح و برنامه پیش می رود و در جهت تامین مسکن با برنامه ریزی و بازآفرینی بافت فرسوده انجام می شود.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه پروژه های بزرگ راه در سطح استان اصفهان به دلیل اختلاف با پیمانکار و یا مشکلات اعتباری متوقف شده بود، تصریح کرد: پروژه آزاد راه شرق اصفهان که از جاده نطنز به آزادراه اصفهان شیراز متصل می شود یکی از طرح های بزرگ استان اصفهان است.
    وی ادامه داد: با اجرای این پروژه بار ترافیکی جاده بدون ورود به شهر کاهش می یابد که برای اجرای این پروژه 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
    غلامی افزود: این پروژه با مشارکت 70درصدی صندوق بازنشستگان کشوری انجام می شود که این اقدام مشارکتی با وزارت راه شهرسازی موجب حرکت و اجرای پروژه شده است.
    وی به آزاد راه غرب اصفهان اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز عملیات اجرایی آن آغاز و آزاد سازی مسیر آن انجام شده است.
    وی به تهیه و ابلاغ طرح تفضیلی شهرهای استان اصفهان اشاره کرد و گفت: طرح تفضیلی بیش از 95 درصد از شهرهای استان اصفهان تهیه و ابلاغ شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو