مدیران خودروعصر اعتبار

ساماندهی بازار املاک و معاملات

عصر ساختمان- مدیر سامانه اصناف کشوربا اعلام این خبر بازار املاک و معاملات کشور ساماندهی می‌شود، گفت: بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی یک میلیون فعال بازار مسکن داریم که برخی از آنها قیمت سازی می‌کنند و در این میان مردم متضرر می‌شوند.

ساماندهی بازار املاک و معاملات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حسین میرزایی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه روایت خدمت و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه مشاوران املاک ملزم هستند کارت شناسایی مشاوره املاک بگیرند و اطلاعات همه آنها نیز باید در این سامانه نوین اصناف ثبت شود.

    وی تصریح کرد: سه میلیون و 200 هزار واحد صنفی در کشور داریم که همراه با مباشران و کارگران این واحدها جمعیت 40 میلیون نفری را شامل می شوند.
    وی افزود: براساس آمار سازمان امور مالیاتی پنج میلیون واحد صنفی در کشور فعالیت دارد که تعدادی از واحدها فاقد پروانه هستند و مجوز نگرفته‌اند.
    مدیر سامانه اصناف کشور ادامه داد: در سامانه قدیم اصناف میانگین مدت زمان صدور پروانه کسب 6 ماه به بالا بود و افراد زیادی برای سال‌ها پرونده باز داشتند.
    میرزایی توضیح داد: در سامانه قدیم 600 هزار پرونده پرونده باز داشتیم و سامانه ناکارآمد بود و هر اتحادیه برای هر رسته در هر شهرستان شرایط و ضوابط جداگانه‌ای برای صدور پروانه کسب داشت.
    وی با اشاره به اینکه 200 هزار ضابطه برای مدیریت 3 هزار شغل داشتیم، افزود: سامانه نوین اصناف شرایطی یکپارچه ایجاد کرده و همه شهرها ضوابط یکسان دارند که در درگاه ملی مجوزها قرار می‌گیرد.
    مدیر سامانه اصناف کشور بیان داشت: در سامانه جدید شرایط و ضوابط برای ایجاد کسب و کار در تمام نقاط کشور یکپارچه و شفاف شده است.
    میرزایی گفت: سامانه جدید از 20 اسفند 1401 شروع به کار کرده و 225 هزار و 53 پروانه کسب در سامانه جدید صادر و همچنین برای 5 میلیون و 789 هزار و 862 کاربر پروفایل صنفی ایجاد شده است.
    مدیر سامانه اصناف کشور با اشاره به اینکه در فرایند صدور مجوزها تحول کلیدی ایجاد کرده‌ایم، گفت: در سامانه قدیم فقط اتحادیه‌ها و اصناف به سامانه دسترسی داشتند ولی در سامانه جدید همه افرادی که فرد صنفی محسوب می‌شوند پروفایل کاربری دارند.

    ساماندهی بازار املاک و معاملات/ یک میلیون فعال بازار مسکن قیمت‌سازی می‌کنند

    میرزایی در ادامه با بیان اینکه یک سامانه اتوماسیون ملی نیز طراحی شده که همه افرادی که واحد صنفی دارند یا متقاضی آن هستند یک پنل کاربری دارند، اضافه کرد: همه استعلام‌ها به صورت سیستمی مدیریت می‌شود و اتحادیه‌ها 48 ساعت مهلت دارند تا مدارک و شرایط بارگذاری شده را تطبیق دهند و تأیید یا رد کنند.
    وی افزود: در سامانه نوین اصناف بازه زمانی صدور پروانه کسب نهایتاً به 10 روز رسیده است و هزینه‌های دریافت مجوز هم به صورت شفاف در سامانه وجود دارد.
    مدیر سامانه اصناف کشور با بیان اینکه در حال حاضر ملاک پروانه‌ای است که در سامانه ثبت شده است نه یک کاغذ، گفت: استعلام سهمیه سوخت، دریافت سهمیه آرد، دریافت تسهیلات نیازمند پروانه کسب در این سامانه ارائه می‌شود.
    وی گفت: با این سامانه، حاکمیت به اطلاعات همه واحدهای صنفی کاملاً اشراف دارد و نظام صنفی کشور هوشمند شده است. ضمن اینکه واحدهای صنفی غیر مجاز نیز ساماندهی شده‌اند و این اطمینان به مردم داده می‌شود که افراد از فیلتر حاکمیت رد شده‌ و صاحب پروانه هستند و در صورت تخلف مطابق قانون به آنها برخورد می‌شود.
    میرزایی افزود: بیش از یک میلیون واحد صنفی در کشور فاقد پروانه است که باید پروانه دریافت کنند 670 هزار پروانه کسب منقضی شده نیز داریم. در حال حاضر در صورت عدم تمدید پروانه کسب از سوی افراد سیستم به نیابت از اتحادیه به آنها اخطار تمدید می‌دهد.زیرساخت این کار فراهم شده و به دنبال مصوبه آن هستیم.
    وی اظهار کرد: این سامانه به بانک مرکزی متصل شده و در صورت نداشتن پروانه فعال کسب و کارها نمی‌توانند از افراد پول دریافت کنند.
    وی از ساماندهی بازار املاک و معاملات کشور نیز خبر داد و گفت:بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی یک میلیون فعال بازار مسکن داریم که برخی از آنها قیمت سازی می‌کنند و در این میان مردم متضرر می‌شوند. همه مشاوران املاک ملزم هستند کارت شناسایی مشاوره املاک بگیرند و اطلاعات همه آنها نیز باید در این سامانه نوین اصناف ثبت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی