مدیران خودروعصر اعتبار

رکورد مصرف برق در تابستان ۳۶ بار شکسته شد

عصر ساختمان- سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون رکورد مصرف برق نسبت به مصرف در روز‌های سال گذشته ۳۶ بار شکسته شده‌ است که نشان از بالا بودن مصرف دارد.

رکورد مصرف برق در تابستان ۳۶ بار شکسته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی برق گفت: از ابتدای دولت یازدهم فعالیت‌ها برای تامین برق پایدار با توجه به ناترازی‌های سال گذشته آغاز کرد و 7796 مگاوات به ظرفیت نیروگاهی اضافه شده که شامل واحد‌های جدید و افزایش ظرفیت به واحد‌های موجود است

    او ادامه داد: حدود دو میلیون اشتراک به جمع مشترکین برق اضافه شده و به 40 میلیون رسیده است. 25 هزار مگاو ولت آمپر به ظرفیت پست‌های انتقال و 22 هزار کیلومتر خط انتقال فشار ضعیف اضافه شده است. 918 روستا از نعمت برق برخوردار شدند.

    سخنگوی صنعت برق در خصوص تامین برق صنایع گفت: 300 مشترک صنعتی که صنایع انرژی بر هستند 8 درصد انرژی بیشتری نسبت به سال 1401 دریافت کردند. از طرفی 92 درصد از مشترکان صنعتی که صنایع کوچک هستند هیچگونه محدودیتی نداشتند. مشترکان در شهر‌های صنعتی نیز به مدت نیم روز مدیریت مصرف داشتند.

    او با اشاره به موفقیت برنامه کاهش مصرف در ادارات گفت: در مشترکان اداری و عمومی هدف‌گذاری 1000 مگاواتی را برنامه ریزی کردیم که با اصلاح ساعت کاری و پایش مصارف سیستم‌های سرمایشی محقق شد. این برنامه تا 15 شهریور ما ادامه دارد و ساعات کار ادارات بعد از این تاریخ طبق مصوبه هییت وزیران به حالت قبلی برخواند گشت.

    رجبی مشهدی در خصوص پاداش مدیریت مصرف گفت: در طرح امسال مصارف بیش از الگو هم شامل پاداش شدند. از 44 میلیون مشترکی که برای آنها قبض صادر شده 14 میلیون و 700 هزار مشمول پاداش شده اند و 1450 میلیارد پرداخت شده است.

    75 هزار تومان متوسط پاداش پرداختی در مناطق عادی

    مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه ایران می‌گوید: خوشبختانه مشترکاتی که در مناطق گرمسیر بودند به لحاظ عددی بیشترین پاداش را گرفتند و بیشترین پاداش آنها 1 میلیون و 500 هزار تومان بوده است. عدد متوسط پاداش در مناطق عادی 75 هزار تومان  و در مناطق گرمسیر 270 هزار تومان بوده است.

    رجبی مشهدی با اشاره تداوم هوا در کشور گفت:روز های که رکورد اوج مصرف سال گذشته را پشت سر گذاشتیم بیش از 36 روز بود. این نشان میدهد مصرف کماکان بالاست و تمامی مشترکان به خصوص مشترکان خانگی باید همراهمی کنند. در زمینه ناترازی به طور متوسط حدود 10 هزار مگاوات و در روز‌های سخت تا 12 هزار مگاوات ناترازی داشتیم.

    2 واحد نیروگاه خودتامین صنایع به بهره‌برداری می‌رسد

    این مقام مسئول می‌گوید: صنایع بر اساس ماده 4 قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق  باید 10 هزار مگاوات نیروگاه احداث کنند. 2 واحد نیروگاهی به ظرفیت 366 مگاوات در مدار هستند در ماه جاری دو واحد دیگر در اصفهان احداث خواهد شد و 1500 مگاوات از این طریق به ظرفیت تولید اضافه می‌شود. اخذ مجوز از محیط ملاحظاتی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو