مدیران خودروعصر اعتبار

انجمن انبوه سازان استان تهران:

تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور عملی نیست

عصر ساختمان- رئیس انجمن صنفی و کارفرمایی انبوه سازان استان تهران معتقد است در شرایط کنونی اقتصاد، تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور عملی نیست.

تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور عملی نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا ،حسن محتشم با بیان اینکه در طول سال های گذشته همواره در کشور سالیانه حدود 400 هزار واحد مسکونی تولید شده است، افزود: تنها در یک و یا دوسال سال موفق شدیم بیش از 700 هزار دستگاه واحد مسکونی در کشور تولید کنیم.

    وی با روند خرید و فروش مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: تا زمانی که تقاضا در بازار تحریک نشود، بازار مسکن تحول زیادی نخواهد داشت.
    رئیس انجمن صنفی و کارفرمایی انبوه سازان استان تهران اظهار داشت: سالیانه در کشور به یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم؛ بنابراین اگر تولید از تقاضاعقب بماند در آینده شاهد افزایش دوباره قیمت های مسکن خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه اکنون 300 هزار واحد مسکونی در تهران خالی مانده است، گفت: کاهش قدرت خرید مردم سبب شده باوجود افزایش سقف تسهیلات مسکن، تقاضای زیادی برای خرید نباشد.

    محتشم در ادامه، جلوگیری از هدر رفت انرژی در ساختمانها را خواستار شد و افزود: اگر در حوزه ساخت و ساز کشور به حفظ انرژی و هدر رفت منابع در ساختمانها توجه جدی نشود در سال های آینده با کمبود شدید منابع آب و انرژی در ساختمان ها مواجه خواهیم شد.
    گفتنی است ، آخرین آمار اعلام شده حاکی از خالی بودن یک میلیون و 200 هزار واحد در سطح کشور است.
    براساس آخرین گزارش بانک مرکزی که دیروز(پنجشنبه) منتشر شد، شمار معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در مردادماه امسال به 17 هزار واحد مسکونی برسد که نسبت به ماه مشابه پارسال 30.1 درصد افزایش نشان می دهد.
    متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 42 میلیون و 800 هزار ریال بود که نسبت به ماه پیش و ماه مشابه پارسال به ترتیب به میزان 1.2 و 7.6 درصد افزایش نشان داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار