مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن سرمایه‌گذاران بخش ساختمان خراسان رضوی مطرح کرد

آرزو داریم متری‌فروشی مسکن در بورس محقق شود

عصر ساختمان- رئیس انجمن سرمایه‌گذاران بخش ساختمان خراسان رضوی گفت: آرزوی ما این بود روزی متری‌فروشی را وارد مبحث سهام کنیم و گره تولید مسکن مناسب و باکیفیت را که دغدغه دولت‌ها است، باز کنیم.

آرزو داریم متری‌فروشی مسکن در بورس محقق شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رضا احدیان امروز26 مردادماه، در همایش سرمایه‌گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه، اظهار کرد: صنعت ساختمان را بعد از انقلاب به دو بخش از زمان انقلاب تا دهه 70 و دهه 80 تا امروز تقسیم می‌کنم. قبل از دهه 80 ساختمان‌های مختلفی ساخته می‌شد که افراد مقطعی ورود پیدا می‌کردند و ادامه نمی‌دادند اما بعد از دهه 80 نگاه حرفه‌ای‌تر و به برندسازی فکر شد که صنعت ساختمان را متحول کرد.

    وی افزود: از دهه 80 به بعد نیز به دو قسمت تقسیم می‌شود. از سال‌های 85 تا 90 ساختمان‌سازی اوج گرفت و سال 90 برند جایگاه خود را پیدا کرد. حدود سال 90 نشست‌های متعددی با اتاق بازرگانی انجام شد. به همت آقای شافعی، رئیس سابق اتاق بازرگانی رشد ادامه یافت و حالا صنعت ساختمان در مشهد و ایران جایگاه خود را پیدا کرده است. اولین سوال مخاطبان این است که ساختمان با چه برندی ساخته شده، بنابراین برندینگ جایگاه خود را در این صنعت پیدا کرده است.

    احدیان گفت: راهکاری به بورس ارایه دادیم که رشد صنعت ساختمان را بیشتر کنیم. آرزوی ما این بود روزی متری‌فروشی را وارد مبحث سهام کنیم و گره تولید مسکن مناسب و باکیفیت را که دغدغه دولت‌ها است، باز کنیم. بنابراین قرار شد متری‌فروشی را وارد صنعت ساختمان کنیم که این تحولی در صنعت ساختمان است. مردم دیگر به سمت خرید سکه و دلار نخواهند رفت و دغدغه مسکن باکیفیت و ارزان‌قیمت در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد.

    آمادگی بورس تهران برای پذیرش هتل‌های پنج ستاره مشهد

    به گزارش ایسنا، در ادامه محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، اظهار کرد: مشهد شهر برخورداری است، رتبه‌های اول و دوم در صنعت دام و کشاورزی را دارد دارای معادن درجه یکی است. بیش از 64 درصد اقتصاد استان در حوزه خدمات است.

    وی بیان کرد: سیاستی که ما در بورس تهران داشتیم پذیرش شرکت‌های بزرگ بود، اما به سمت شرکت‌های متوسط نیز حرکت کردیم. با توجه به رشد ساختار برخی استان‌ها که بخش خصوصی دارند، می‌توان این استان‌ها را با شرایط بورس تهران تطبیق داد. امروز بورس تهران 203 مجوز را برای ایجاد شعبه نمایندگی تالار اختصاصی فارغ از مجوزهای بورس برای نهادهای مالی داده است. 137 ایستگاه معاملاتی فعال در مشهد وجود دارد، از 43 تالار اختصاصی و دفتر منطقه‌ای و ایستگاه معاملاتی، مشهد رتبه ششم را در معاملات دارد که جایگاه مناسبی است.

    مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: بورس تهران دنبال تامین مالی به روش غیر بانکی و غیر اوراق بوده و این روش مناسب استان‌هایی است که بخش خصوصی دارند. صندوق‌های خصوصی در تمام شرکت‌های دنیا باعث توسعه کشورها شده است. در بورس تهران صندوق 1100 میلیارد تومانی تامین مالی ایجاد خواهیم کرد. استان خراسان رضوی با وجود این که توسعه پیدا کرده، می‌تواند مشکل تامین مالی خود را بدون مراجعه به بانک و از طریق صندوق‌های خصوصی در حوزه تامین مالی برطرف کند. از نظر شرکت‌های دانش‌بنیان نیز سهم مشهد بسیار خوب است.

    وی بیان کرد: ما در بورس تهران آمادگی کامل داریم، ضمن پذیرش شرکت‌ها با استفاده از جعبه ابزار بازار سرمایه به نظام تامین مالی استان کمک کنیم. بورس تهران 22 تالار منطقه‌ای و دفاتر تامین مالی دارد، ما نگاه را تغییر دادیم و تنها بحث آموزش مطرح نیست، بلکه می‌توانند در پذیرش و به عنوان دبیرخانه نیز نقش داشته باشند. اگر بخش خصوصی آمادگی دارد که مرکز تامین مالی را صفر تا صد تجهیز کند، حاضر هستیم دفتر منطقه‌ای خود را به استانی ببریم که قرار است به مرکز تامین مالی تبدیل شود. حاضر هستیم هتل‌های پنج ستاره مشهد را نیز پذیرش کنیم به شرطی که شرایط را رعایت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی