مدیران خودروعصر اعتبار

اهدای اراضی ملکی به محرومان در سراسر کشور

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مستضعفان از اهدای اراضی ملکی به محرومان در سراسر کشور و بنا به دستور مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: ۷۰۰ فقره اسناد املاک علوی بنیاد مستضعفان به اقشار کم درآمد استان سمنان اهدا شد.

اهدای اراضی ملکی به محرومان در سراسر کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس ، مراسم اهدای 700 فقره اسناد املاک علوی به اقشار کم درآمد در استان سمنان برگزار شد.

    در این جلسه که با حضور محمد سعیدی کیا، رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد 700 فقره سند املاک مسکونی به اقشار کم درآمد بخش کالپوش استان سمنان اهدا شد.

    در این مراسم کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس و برخی مسئولان محلی سعیدی کیا را همراهی کردند.

    در آغاز این مراسم رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه محور فعالیت‌های بنیاد بر پایه اقتصاد مقاومتی است محرومیت زدایی را یکی از این فعالیت‌ها عنوان کرد.

    سعیدی کیا افزود: فعالیت‌های زیادی انجام شد تا این اسناد تهیه و به مردم تحویل شود و در این باره اداره کل ثبت احوال استان و اداره کل بنیاد مسکن همکاری مناسبی داشتند.

    وی افزود: در این باره آیین‌نامه مصوبی از هیات امنا داریم که مورد تائید دفتر مقام معظم رهبری است و باید با آن تطبیق شود.

    رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه فعلا این اسناد مربوط به املاک مسکونی است گفت: موضوع اهدای اسناد اراضی زراعی را در منطقه نیز در دستور کار داریم که نیازمند هماهنگی با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است.

    سعیدی کیا مساحت اراضی اهدا شده را یک میلیون و 214 هزار و 241 متر مربع اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی این اراضی که برای نخستین بار در سطح سمنان واگذار می‌شود بیش از 40 میلیارد و 860 میلیون ریال است.

    وی تاکید کرد این واگذاری در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و براساس منویات مقام معظم رهبری در همه استان‌های کشور در حال انجام است.

    بنابراین گزارش در ادامه این مراسم مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان نیز اظهار داشت: در ماده 4 قانون ساماندهی، بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک برای واحدهای روستایی سند صادر می‌کند، برخی اراضی در این حوزه در اختیار بنیاد مستضعفان بود که مقدمات صدور 700 سند به  اقشار کم درامد توسط بنیاد فراهم شد.

    بنازاده بیان کرد: منطقه کالپوش استان سمنان منطقه‌ای محروم نگه داشته است که 19 هزار نفر جمعیت، 12 روستا و 5430 خانوار دارد.

    بنابراین گزارش در پایان  این مراسم 15 سند به طور نمادین به اقشار کم درآمد اهدا شد و بقیه اسناد نیز به مابقی مشمولان اهدا خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار