مدیران خودروعصر اعتبار

موافقت بذرپاش با تشکیل کارگروه تولید مسکن با انبوه‌سازان

عصر ساختمان- وزیر راه از موافقت با تشکیل کارگروه تولید مسکن با انبوه‌سازان خبر داد و گفت:با واگذاری زمین، انبوه‌سازان تولید بخشی از واحدهای نهضت ملی را برعهده می‌گیرند.

موافقت بذرپاش با تشکیل کارگروه تولید مسکن با انبوه‌سازان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش در نشست هم‌اندیشی با اعضای کانون سراسری انبوه‌سازان، اظهار کرد: در بخش تولید مسکن برای تسریع و تسهیل در ساخت و ساز نیازمند مشارکت بیشتر بخش خصوصی و انبوه‌سازان هستیم که برنامه‌ریزی شده تا با روش‌هایی مناسب حضور بخش خصوصی در تولید مسکن در کنار دولت تقویت شود.

    وی با بیان این‌که سیاست دولت قبل در بخش مسکن مبتنی بر ساخت و تولید مسکن نبوده است، افزود: تولید مسکن قانون مجلس بوده و با شروع به کار دولت به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت در نظر گرفته شد. هم‌زمان برنامه ریزی برای تامین و تخصیص زمین و دیگر مواردی که مرتبط با ساخت مسکن است در این باره آغاز شد.

    وی با یادآوری این‌ک هلایحه ساماندهی بازار اجاره مسکن مراحل تصویب خود را می‌گذراند که در صورت تصویب می‌تواند کمک قابل توجهی  در بازار اجاره و ساماندهی آن داشته باشد، اضافه کرد:‌ چنانچه بخواهیم تقاضای مسکن را پاسخ داده و رشد اقتصادی مسکن و تولید ناخالص داخلی را افزایش بدهیم نیازمند مشارکت بیشتر بخش خصوصی و مشارکت مردمی در رونق دهی به بازار تولید مسکن هستیم.

    وی تصریح کرد: با نگاه توسعه اقتصادی یکی از اهرم‌های وزارت راه و شهرسازی و اولویت های این وزارتخانه تولید مسکن است.

    بذرپاش ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن تلاش کرد تا با ابزارهای قانونی و وضع مقررات لازم در همکاری با مجلس و سایر ارکان دولت تولید مسکن را رونق بدهد. استراتژی وزارتخانه در بخش مسکن تامین زمین و حذف قیمت زمین از ساخت مسکن و افزایش تسهیلات مسکن بود.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: تشکیل جلسات منظم شورای عالی مسکن و حضور رییس‌جمهور و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه های مرتبط امکانی را فراهم کرده است تا تولید مسکن در همراهی با سایر ارکان دولت تقویت شود.

    بذرپاش رایزنی برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی مسکن از 23 به 18 درصد را بخش دیگری از این تلاش ها عنوان کرد و گفت: افزایش میزان تسهیلات ودیعه مسکن، رشد 35 درصدی تسهیلات صنعتی‌سازی بخشی از تلاش‌های مجموعه دولت برای رونق بخشی به تولید مسکن بوده است.

    وی اظهار کرد: همانگونه که تولید مسکن حائز اهمیت است اینکه کجا و با چه کیفیت بسازیم نیز برای ما در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز حائز اهمیت است. بنابراین تلاش خواهیم کرد تا از تجربیات مسکن مهر در تولید مسکن بهره لازم را ببریم.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین موضوعات کشور است که در آن مشارکت مردم دارای اهمیت است. هم اکنون تامین آورده توسط متقاضیان مسکن یکی از مشکلات پیش‌روست که تلاش خواهیم کرد تا مشارکت مردم را در این خصوص تقویت کنیم.

    بذرپاش تعدد مراکز تصمیم گیری در تولید مسکن را بخش دیگری از مشکلات عنوان کرد و از انبوه سازان خواست تا بخشی از بار تولید مسکن را برعهده بگیرند و در این میان نفع مردم را در نظر داشته باشند.

    وی توضیح داد: هم اینک بیش از یک میلیون و 550 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است که در مراحل مختلف قرار دارند. بنابراین در کنار برنامه‌ریزی و سیاستگذار کار ساخت و نظارت بر ساخت و ساز نیز دنبال شده و دولت در این بخش تمامی اهتمام خویش را به کار بسته است.

    وزیر راه و شهرسازی از موافقت برای تشکیل کارگروه تولید مسکن با انبوه سازان خبر داد و افزود: در برنامه است تا زمین در اختیار انبوه سازان برای تولید مسکن قرار بگیرد و انبوه سازان تولید بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن را عهده‌دار می شوند.

    بذرپاش با اشاره به اینکه تولید یک میلیون واحد مسکونی در مشارکت بخش خصوصی و انبوه سازان انتظاری است که دولت و وزارت راه و شهرسازی از بخش خصوصی دارد، گفت: در برنامه است تا تولید مسکن در شهرک‌ها و شهرهای جدید در مشارکت با انبوه سازان باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو