مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد خبر داد:

اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه جهت توسعه فضای سبز مشهد

عصر ساختمان:مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با توجه به توسعه فضای سبز در شهر مشهد یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه، شهرداری مشهد به این بخش اختصاص داده است.

اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه جهت توسعه فضای سبز مشهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی در ششمین جلسه از سلسله نشست‌های واکاوی مسایل روز مدیریت شهری با عنوان نشست روش‌های نوین توسعه فضای سبز مشهد اظهار کرد: شهرداری مشهد برای توسعه فضای سبز در طرح خود شهروندی به شهروندان مشهدی کمک می‌کند تا بتوانند باغ بام را در منازل خود راه‌اندازی کنند که برای توسعه این طرح شهرداری‌ها به عنوان دستگاه‌های اجرایی بسته حمایتی که انتقال دانش فنی است را به شهروندان ارائه می‌دهند.

    مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تصریح کرد: برای اجرایی شدن این طرح با فرهنگ‌سازی باغ بام که تسهیلات دو میلیون ریالی توسط شهرداری مشهد به شهروندان ارائه می‌شود، باید تلاش کرد زیرا کمک بزرگی به ارتقای فضای سبز شهر مشهد می‌کند.

    سلامی با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 560 هکتار در شهر مشهد فضای سبز وجوددارد؛ گفت: مشهد دومین کلان شهر آلوده کشور بعد از تهران بوده و یکی از عناصری که می‌تواند آلاینده‌های محیطی را کاهش دهد توجه به مسئله فضای سبز است.

    وی بر استفاده از شبکه مستقل آبیاری فضای سبز شهری اشاره کرد و افزود: با توجه به بحران کم آبی که در مشهد وجود دارد، بهترین منبع آبیاری فضای سبز فاضلاب است که ما نیز به آن توجه می‌کنیم و در دو سال آینده شاهد 14 فاضلاب محلی خواهیم بود که بر اساس این طرح از فاضلاب‌های یک محل برای فضای سبز محله‌شان استفاده می‌شود.

    مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد پیاده شدن نگاه معماری و شهرسازی در حوزه فضای سبز را یکی از عوامل عدم برآورده شدن انتظارات در حوزه فضای سبز برشمرد و خاطرنشان کرد: کارشناسان معماری و شهرسازی در قالب مشاورانی که در حوزه فضای سبز مشارکت دارند.

    سلامی عنوان کرد: در حال حاضر 60 هزار درخت در شهر مشهد کاشته شده است و در طرح بام‌های سبز یا باغ بام‌ها منجر به زیبایی منازل و افزایش قیمت آنان و سبب تعامل اجتماعی میان ساکنان آپارتمان‌ها می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو