مدیران خودروعصر اعتبار

محل اقامت چرچیل و چاپلین، گران‌ترین خانه جهان شد

فروش «خانه باغ» ۱/ ۱ میلیارد دلاری

عصر ساختمان- ملک «لی سدرس» که تعریفی بیش از یک خانه بزرگ یا عمارت دارد در خط ساحلی کوت دازور در فرانسه بین دو شهر نیس و موناکو، تحت عنوان گران‌ترین خانه دنیا برای فروش گذاشته شده‌است. قیمت بی‌سابقه‌ای که برای فروش این خانه تعیین شده به نقل از نشریه فوربس، ۱/ ۱ میلیارد دلار است. خط ساحلی کوت دازور در گوشه جنوب شرقی فرانسه، در کناره دریای مدیترانه قرار دارد. پس از جنگ جهانی دوم این منطقه به یکی از مقاصد مطرح گردشگری تبدیل شد و بسیاری از شخصیت‌های معروف جهان در آنجا ویلایی را خریداری کرده‌اند. این منطقه به‌عنوان «زمین بازی ثروتمندان» شناخته می‌شود.

فروش «خانه باغ» ۱/ ۱ میلیارد دلاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، این ملک شامل 10 اتاق خواب، یک سالن رقص، نگهبانی، یک کلیسای کوچک، 50 متر مربع استخر شنا در بین صخره‌ها، باغ زمستانی و اصطبل با ظرفیت نگهداری 30 اسب است. اما ویژگی‌ که باعث ارزش مضاعف این ملک شده‌، پارک گیاه‌شناسی آن است که به‌عنوان یکی از زیباترین باغ‌های خصوصی در اروپا معرفی شده‌است. مساحت این باغ بیش از 35 هکتار است و 20 گلخانه در آن وجود دارد. 15 باغبان تمام‌وقت در آنجا مشغول به کارند و از 15 هزار گونه گیاهی و کمیاب استوایی که در این باغ وجود دارند، نگهداری می‌کنند. در گزارش‌هایی که از این باغ منتشر شده است، گفته شده که یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های گیاهان استوایی در اروپا است.

    به نقل از یکی از سایت‌های معتبر فرانسوی، هیچ ملکی در دنیا تا به حال به این قیمت برای فروش نرسیده بود. گران‌ترین خانه‌ای که تا به حال برای فروش به ثبت رسیده، ملکی 210 هزار هکتاری در تگزاس بود که به قیمت 725 میلیون دلار به فروش رفت. فهرست افرادی که دراین خانه تعطیلات خود را گذرانده‌اند نیز جالب توجه است، کسانی مانند: وینستون چرچیل، چارلی‌چاپلین، دیوید نیون، الیزابت تیلور، ریچارد برتون و رینیه سوم شاهزاده موناکو. همسایگان این ملک درحال حاضر نیز افراد مشهوری مانند یک شاعر معروف انگلیسی و بنیانگذار ماکروسافت هستند. افراد مشهور بسیاری نیز در این منطقه صاحب ملک هستند.
    این منطقه در حال حاضر گران‌ترین قیمت ملک در جهان را دارد و قیمت هر متر مربع بیش از 200 هزار پوند (264 هزار دلار) است و حدود 50 ویلای این منطقه، ارزشی برابر با وزن ساختمان با مقیاس طلا را دارند. البته خانه‌هایی بسیار کمی در این منطقه برای فروش وجود دارند، زیرا مالکان به خانه‌های مجللشان بسیار وابسته هستند حتی اگر تنها چند هفته در یکسال بتوانند به این مکان سفرکنند. با جمعیتی حدود 2000 نفر، این منطقه همیشه برای افراد مشهور و پولدار جهان جالب و جذاب است و در فرانسه این منطقه را مکانی برای گریختن از موناکو می‌نامند. جذابیت این منطقه باعث جذب میلیونرهای زیادی نیز شده است. بنیانگذار فیس‌بوک برای جشن ازدواجش یکی از هتل‌های این منطقه را به‌طور کامل به مدت 4 شب اجاره کرده‌بود.

    تاریخچه این ملک باارزش، به زمان لئوپولد دوم،پادشاه بلژیک در بین سال‌های 1865 تا 1909 می‌رسد. او علاقه زیادی به این قسمت کوت دازور داشت و مالک تمام قسمت غربی منطقه بود. در سال 1904 ویلای «لی سدرس» را می‌خرد که درآن زمان عمارتی 15 هکتاری بود که در سال 1830 ساخته شده بود.او سپس ملک را با هزینه زیادی بازسازی کرد و به‌عنوان خانه اصلی در زمان تعطیلاتش از آن استفاده می‌کرد. این خانه در سال 1924 به یک کارخانه‌دار فروخته شد که تا ژوئن امسال مالک این خانه بود و بعد از فروش کارخانه تصمیم گرفت خانه‌اش را بفروشد تا به خانه کوچک‌تری نقل‌مکان کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو