مدیران خودروعصر اعتبار

بازدید وزیر راه از آغاز عملیات اجرایی تونل شهر جدید علوی

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی از عملیات اجرایی تونل شهید جدید علوی در استان هرمزگان بازدید کرد.

بازدید وزیر راه از آغاز عملیات اجرایی تونل شهر جدید علوی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس ، عباس آخوندی در ادامه سفر خود به استان هرمزگان، صبح امروز از عملیات اجرایی تونل در دست احداث شهر جدید علوی در شمال غرب شهر بندرعباس بازدید کرد.

    این تونل به منظور کوتاه شدن مسیر بندرعباس تا شهر جدید علوی در حال ساخت است و فاصله این مسیر را 25 کیلومتر کاهش می‌دهد.

    مدیرعامل شهر جدید علوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: با احداث تونل شهر جدید علوی، فاصله آن تا بندر شهید رجایی 7 کیلومتر و تا بندرعباس به میزان 25 کیلومتر کمتر می‌شود.

    نستوه درخشنده پور افزود: دراین شهر جدید علوی تاکنون 350 واحد مسکونی ساخته شده که 100 واحد مربوط به مسکن مهر است و هدف‌گذاری برای ساخت بیش از 8 تا 10 هزار واحد مسکونی در این منطقه صورت گرفته است.

    وی با بیان این که شهر جدید علوی در سال 1369 مکان یابی شده و بر اساس نیاز به اسکان جمعیت شاغل در صنایع غرب بندرعباس اجرا می‌شود و طرح جامع آن در سال 93 به تصویب شورای مسکن کشور رسید و طرف تفضیلی آن اکنون در حال بازبینی نهایی است.

    مدیرعامل شهر جدید علوی خاطرنشان کرد: محدوده در نظر گرفته شده برای احداث شهر جدید علوی قابلیت اسکان حدود 300 هزار نفر جمعیت را افق آینده خود داراست.

    درخشنده‌پور گفت: برای ایجاد محورهای مواصلاتی مطلوب جهت تردد آسان به شهرک علوی نیاز جدی به حفر تونلی در نزدیکی این شهر بود که طول آن 2 کیلومتر است و تاکنون بیش از 1700 متر آن حفر شده و کار با جدیت برای تکمیل آن جریان دارد.

    وی عنوان کرد: عملیات اجرایی این تونل 28 میلیارد تومان هزینه در بر داشته و پیش‌بینی می‌شود که آذرماه امسال حفر این تونل پایان یافته و در سال 96 به بهره‌برداری برسد. 80 درصد از اعتبار لازم برای اجرای این پروژه از طریق تهاتر با زمین تأمین شده است.

    وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از تونل شهر جدید علوی و زیرساخت‌های این شهر بر اهمیت تکمیل سریع‌تر پروژه‌های حوزه مسؤولیت این وزارتخانه تأکید و دستورات لازم برای تکمیل آن را صادر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو