مدیران خودروعصر اعتبار

۱۵۰هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد فاقد مسکن مناسب هستند

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد گفت: کمیته امداد به منزله اورژانس اجتماعی عمل می‌کند که بر این اساس ماندگاری مددجویان در آن معنا ندارد و هم‌اکنون حدود ۱۵۰ هزار خانوار تحت حمایت فاقد مسکن مناسب هستند.

۱۵۰هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد فاقد مسکن مناسب هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، سید پرویز فتاح در جشن خودکفایی یک هزار و 100 خانوار خودکفا شده تحت حمایت این نهاد در استان یزد اظهار کرد: کمیته امداد به منزله  اورژانس  اجتماعی عمل می‌کند که بر این اساس ماندگاری مددجویان در آن معنا ندارد. مددجویان تحت حمایت پس از دریافت خدمات اولیه معیشت و استعداد سنجی به سمت اشتغال هدایت می‌شوند و با دریافت آموزش  وتسهیلات لازم توانمند شده و از تحت حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.

    فتاح با بیان اینکه توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است، افزود: سال گذشته در مجموع یک هزار و 500 میلیارد تومان وام اشتغال از محل منابع بانکی و امدادی جذب شده است که افزون بر یک هزار و 200 میلیارد تومان آن از منابع بانکی و دولتی بوده است و حدود 130 هزار فقره وام به مددجویان پرداخت شده است.

    وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 120  هزار خانوار با توانمندسازی از تحت حمایت این نهاد خارج شده‌اند، تصریح کرد: بخش عمده خروجی‌های کمیته امداد به دلیل خودکفایی و استقلال اقتصادی خانواده‌ها است و تلاش این نهاد توانمند سازی جامعه هدف تحت پوشش است.

       رئیس کمیته امداد در ادامه با تاکید بر اینکه بانک‌ها اعتماد خوبی به این نهاد پیدا کرده‌اند، افزود: دولت و بانک‌ها در زمینه ایجاد اشتغال با کمیته امداد همکاری مناسبی دارند و تمام تلاش ما افزایش سقف تسهیلات پرداختی به مددجویان است.

    وی با اشاره به اینکه امسال حداقل 27 میلیارد تومان از منابع بانکی برای ایجاد اشتغال در استان‌ها در نظر گرفته شده است، یادآور شد: کمیته امداد یزد با توجه به ظرفیت‌های خوب استان باید جزو استان‌های برتر در امر ایجاد اشتغال شود و در این زمینه ترقی پیدا کند.

    فتاح در ادامه سخنان خود به بحث مسکن مددجویی اشاره و اظهار کرد: بحث احداث مسکن مددجویی حساس‌ترین و پرهزینه ترین کار کمیته امداد است و هم اکنون حدود 150 هزار خانوار تحت حمایت فاقد مسکن مناسب هستند  که با همکاری دولت تلاش می‌شود یک سر پناه مناسب برای آنان فراهم شود.

    وی با بیان اینکه در احداث مسکن با روند فعلی به طور تقریبی سالانه 20 هزار واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن می‌توانیم فراهم کنیم، تصریح کرد: احداث مسکن کار جهادی و انقلابی می‌خواهد و کمیته امداد در تلاش است با یک برنامه ریزی منسجم و همت ملی مدت زمان احداث این منازل را کاهش دهد.

     در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از یک هزار و 100 خانوار خودکفا و کارآفرین تحت حمایت کمیته امداد استان یزد، نمایشگاهی از مشاغل خرد و محصولات مددجویان تحت حمایت برگزار شد و در پایان همایش نیز از کارآفرینان برتر با اهدا لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی