مدیران خودروعصر اعتبار

رونق بازار مسکن با استفاده از سرمایه‌های خرد

عصر ساختمان- یک فعال بخش صنعت ساختمان با بیان اینکه باید با استفاده از سرمایه‌های خرد مردم، رونق را به بازار مسکن بازگرداند، گفت: تزریق پول پرقدرت بانک‌ها موجب تورم در بخش مسکن شد.

رونق بازار مسکن با استفاده از سرمایه‌های خرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، فرید فیوضاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از بهترین راهکارها برای رونق بازار مسکن، تجمیع سرمایه گذاری های خرد است، گفت: در واقع با تجمیع سرمایه های مردم در یک صندوق مسکن علاوه بر رونق ساخت و ساز مسکن از تزریق پول پرقدرت بانک ها به این حوزه جلوگیری می شود.

    وی یکی از عوامل تورم در بخش مسکن را تزریق منابع مالی بانک‌ها دانست و افزود: در طرح مسکن مهر تزریق پول پرقدرت بانک مرکزی موجب افزایش تورم بی رویه در کشور به خصوص بخش مسکن شد بنابراین بهترین راهکار این است که ازسرمایه های مردم، ساخت و ساز و خرید و فروش در بخش مسکن انجام گیرد.

    این فعال صنعت ساختمان با اشاره به اینکه بافت فرسوده پتانسیل زیادی برای ساخت وساز و ایجاد رونق در بخش مسکن دارد، اظهار داشت: به وسیله تاسیس صندوق‌های زمین و ساختمان می‌توان سرمایه‌ها را به این سمت برد تا علاوه بر نوسازی بافت‌های فرسوده، رونق هم به این بخش بازگردد.

    فیوضاتی با اشاره به ساخت نخستین پروژه مسکونی با استفاده از نقدینگی خُرد مردم در قالب صندوق زمین و ساختمان نسیم، گفت: استانداردسازی و توجه به ضوابط و آیین نامه ها از جمله اقداماتی است که در قالب پروژه های بزرگ اتفاق می افتد و نظارت سازمان ها و بخش های مختلف در آن سهیم است.

    وی ادامه داد: جمع آوری نقدینگی برای تولید مسکن، عرضه واحدهای مسکونی، تقویت بازار سرمایه، کاهش تکیه مالی بخش مسکن به منابع محدود بانکی از دیگر مزیت‌های تشکیل این صندوق‌ها در بازار سرمایه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی