مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل اولین صندوق زمین و ساختمان:

صندوق‌های زمین و ساختمان موجب رونق بخش مسکن می‌شوند

تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده با ایجاد این صندوق‌ها

عصر ساختمان- مدیر عامل صندوق زمین و ساختمان نسیم با بیان اینکه صندوق‌های زمین و ساختمان می‌توانند نقش پررنگ و مناسبی در نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشند، گفت: استانداردسازی و رونق ساخت و ساز از ویژگیها و مزیت‌های راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان است.

صندوق‌های زمین و ساختمان موجب رونق بخش مسکن می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، فرید فیوضاتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نهادی مالی است که با دریافت مجوز تأسیس از سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل تشکیل می‌شود، گفت: با توجه به ماهیت این صندوق‌ها از آن می‌توان به عنوان یکی از راه‌های مناسب و سازمان یافته و تحت نظارت داخلی و خارجی برای ساخت و ساز پروژه‌های ساختمانی و سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان بهره ببرد.

    وی خاطرنشان کرد: پس به عبارتی موضوع فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان جمع‌آوری پس اندازهای خرد و کلان و اختصاص آن به ساخت پروژه ساختمانی مشخص و سپس فروش واحدهای ساختمانی پروژه یاد شده و تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه‌گذاران است.

    فیوضاتی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های صندوق‌های زمین و ساختمان حفظ قدرت خرید سرمایه‌گذاران، جمع‌آوری نقدینگی سرگردان و هدایت آن به سوی ساخت و ساز مسکن و کاهش تکیه تأمین مالی بخش مسکن بر منابع محدود بانکی است، گفت: اولین صندوق زمین و ساختمان نسیم با این هدف و با این روش در حال حاضر 80 واحد مسکونی را تأمین اعتبار کرده است که تا خردادماه سال 96 به بهره‌برداری خواهد رسید.

    فیوضاتی با تاکید بر اینکه صندوق زمین و ساختمان نسیم با سرمایه اولیه 15 میلیارد تومان راه‌اندازی شد، گفت: تاکنون سهامداران این صندوق نیز 16 میلیارد و 700 میلیون تومان در این صندوق سپرده‌گذاری و پرداخت کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه میانگین قیمت هر مترمربع این واحدها حدود 4 میلیون تومان است افزود: پس مزیت این صندوق‌ها برای بخش ساخت و ساز این است که ساخت پروژه‌ها با مشکل کمبود منابع مالی مواجه نخواهد شد و موجب رونق بخش مسکن می‌شود.

    وی با بیان اینکه برای نوسازی بافت‌های فرسوده می‌توان از منابع مالی صندوق‌های زمین و ساختمان و مشارکت مردم به خوبی استفاده کرد، گفت: وقتی پول از بطن جامعه وارد بازار سرمایه می‌شود قطعاً موجب تورم قیمت مسکن نیز نخواهد شد.

    به گفته وی، استانداردسازی واحدهای مسکونی از دیگر مزیت‌های پروژه‌هایی خواهد بود که با منابع مالی صندوق‌های زمین و ساختمان احداث می‌شوند.

    همچنین امیر حسین رضوی مدیر عامل شرکت عمران مسکن گستر با بیان اینکه شروع ساخت این پروژه 6 شهریور 93 است و قرار بود که 6 فروردین سال آینده به اتمام برسد گفت:دست اندرکاران این طرح به دلیل تغییر ضوابط و آئین‌نامه های ساخت و ساز برجها، این پروژه با حدود سه ماه تاخیر به اتمام می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو