مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد:

مهاجرت ساکنان قدیمی و استقرار موقت افراد جدید در بافت های فرسوده

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت:در بافت های فرسوده محلات قدیمی شاهد مهاجرت ساکنان قدیمی و اصلی محله و استقرار موقت افراد جدید هستیم که این امر خود باعث افت و نزول جایگاه کرامت محله شده است.

مهاجرت ساکنان قدیمی و استقرار موقت افراد جدید در بافت های فرسوده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، عباداله فتح اللهی در چهارمین جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران که با حضور مجتبی عبداللهی، معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران و ریاست جدید این کمیته برگزار شد، با اشاره به هماهنگی های ارزشمند ایجاد شده میان شهرداری و دولت به منظور نوسازی بافت های فرسوده خاطرنشان کرد: دولت و شهرداری برای نخستین بار در جهت انجام مأموریتی معین و مشخص در حوزه نوسازی بافت های فرسوده کلانشهر تهران دور یک میز قرار گرفته اند و این مهم را با جدیت هر چه بیشتر پیگیری می کنند.
    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، اجرایی کردن عدالت لازم در مباحث درمانی برای ساکنان بافت های فرسوده را یکی از اصلی ترین اهداف کمیته اجتماعی و فرهنگی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران ذکر کرد و گفت: کمبود سرانه های خدماتی در بافت های فرسوده و همچنین سطح پایین توانمندی اقتصادی، ساکنان بافت های فرسوده را در مباحث درمانی و سلامت دچار مشکل کرده است و این افراد به دلیل درآمدهای پایین، قادر به ساماندهی و رفع مشکلات سلامتی و درمانی خود نمی باشند.
    دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با بیان این که اقدامات ارزنده ای در حوزه سلامت از سوی شهرداری تهران برای شهروندان فراهم شده است، بر ضرورت تمرکز این اقدامات در بافت های فرسوده تأکید و عنوان کرد: ضروری است پتانسیل شهرداری و دولت به منظور ایجاد بیمه طلایی برای ساکنان بافت های فرسوده جمع شود و حمایت های لازم از سوی حاکمیت برای ساکنان پلاک های فرسوده پایتخت در حوزه درمان و سلامت ایجاد گردد.
    فتح اللهی در بخش دیگری از سخنان خود به محلات فرسوده قدیمی شهر اشاره کرد و اظهار داشت: در محلات قدیمی و بافت فرسوده شاهد مهاجرت ساکنان قدیمی و استقرار موقت افراد جدید هستیم که این امر خود باعث افت و نزول جایگاه کرامت محله شده است. به همین خاطر رویکرد ما در مواجهه با این موضوع، مدیریت معکوس مهاجرت است تا بتوانیم ساکنان قدیمی را به محله بازگردانده و ساکنان فعلی را که در این محله ها نه برای سکونت بلکه برای استقرار موقت ساکن شده اند با ارائه آموزش های شهروندی لازم تبدیل به ساکنان دائم کنیم.

    وی همچنین از زحمات حجت الاسلام امرودی، ریاست اسبق کمیته اجتماعی و فرهنگی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران بخاطر زحمات ایشان تقدیر و تشکر و برای ریاست جدید کمیته آرزوی توفیق و کامیابی کرد.

    معرفی سازندگان امین، نظارت بر قراردادها و پیگیری روند اجرایی نوسازی

    مجتبی عبداللهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و ریاست کمیته اجتماعی و فرهنگی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تمامی افرادی که با جدیت و پشتکار در ارتباط با موضوع نوسازی بافت های فرسوده فعالیت و تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: امیدوار هستم برگزاری این نشست ها و جلسات، منجر به اقدامات ارزنده و عینیت بخشی در تغییرات محلات فرسوده در سطح تهران شود.
    ریاست کمیته اجتماعی و فرهنگی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با تأکید بر ضرورت برگزاری جلساتی در خصوص بسته های تشویقی اجتماعی و فرهنگی محلات بیان کرد: بسته های تشویقی نوسازی که از سوی حوزه شهرسازی و معماری تدوین و ابلاغ شده مشخص است، اما اقداماتی که حوزه اجتماعی به عنوان تسهیلات تشویقی برای نوسازی می تواند انجام دهد، می بایست مورد بررسی قرار گیرد.
    عبداللهی با اشاره به رکود ساخت و ساز در تهران تصریح کرد: در بحث نوسازی بافت های فرسوده، به رغم این که شهر تهران سرآمد همه کلانشهرهای کشور بوده است اما متأسفانه هنوز شاهد اتفاق ویژه ای نبودیم که این امر علت های مختلفی دارد. اگر به این باور برسیم که بخشی از امور منوط به اراده ماست می توانیم در جهت ایجاد تحول در سطح شهر با انگیزه، اراده و جدیت در موضوع ساخت و ساز اثرگذار باشیم.
    وی همچنین بر اهمیت و ضرورت یکسان سازی اطلاعات کلیه اعضای کمیته و ستاد در حوزه نوسازی بافت های فرسوده تأکید و عنوان کرد: با آموزش دادن و تدوین دستور العمل ممکن است به انتظاراتی که داریم دست پیدا نکنیم، لذا شایسته است کلیه موضوعات در خصوص نوسازی به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار گیرند تا ضمن اندیشیدن به همه مسائل موجود، بتوان به راه حل ها و راهکارهای مناسب در این خصوص دست یافت.
    ریاست کمیته اجتماعی و فرهنگی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در ادامه افزود: تعامل چهره به چهره و مراجعه پلاک به پلاک برای ترغیب ساکنان بافت های فرسوده و ایجاد انگیزه در آنان برای ساخت منازل فرسوده و ناپایدار به ویژه از سوی دفاتر خدمات نوسازی مستقر در محلات امری ضروری است.
    ایجاد کمپین اطلاع رسانی و تبلیغات؛ دعوت از مدیران محله، دبیران شورایاری، سازندگان و سرمایه گذاران و... برای  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به ایشان در خصوص تسهیلات تشویقی نوسازی؛ معرفی سازندگان امین و توانمند به مالکانی که برای نوسازی به کمک احتیاج دارند؛ نظارت بر قراردادها و پیگیری روند اجرایی نوسازی و... بخشی از مباحثی بود که از سوی ریاست کمیته اجتماعی و فرهنگی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در این جلسه مطرح شد و مورد تأکید قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو