مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون سراسری انبوه سازان در گفت و گو با «عصر ساختمان» :

شیوه پرداخت تسهیلات باید تغییر کند

عصر ساختمان- شیوه پرداخت تسهیلات باید تغییر کند؛در غیر این صورت هر چه تعداد تسهیلات افزایش پیدا کند اما مردم قدرت دریافت آن را نداشته باشند قطعا بازار مسکن دچار تغییر نخواهد شد.

شیوه پرداخت تسهیلات باید تغییر کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری «عصر ساختمان» شرایط پرداخت تسهیلات مسکن را نامناسب خواند و گفت: هر چند تسهیلات مختلفی برای خرید مسکن در بازار وجود دارد؛ اما باید شرایط دریافت تسهیلات به گونه ای باشد که عامه مردم قادر به استفاده از آن باشند. شیوه پرداخت تسهیلات باید تغییر کند؛در غیر این صورت هر چه تعداد تسهیلات افزایش پیدا کند اما مردم قدرت دریافت آن را نداشته باشند قطعا بازار مسکن دچار تغییر نخواهد شد.
    پورحاجت درباره کاهش 2 درصدی سود تسهیلات صندوق یکم گفت: کاهش نرخ سود اقدام موثری است اما به جای آن باید زمان بازپرداخت وام را افزایش داد. هنوز سقف صندوق های پس انداز مسکن 20 میلیون تومان است. بانک مسکن باید گزارشی از فعالیت های این صندوق ارایه دهد که طی سال گذشته چند نفر در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند.20 میلیون تومان باید افزایش یابد تا مردم برای خرید تشویق شوند.
    وی اضافه کرد: اکنون نرخ تورم حدود 9 درصد است ، بنابراین در بازار مسکن تسهیلات باید با همین میزان سود پرداخت شود. مسکن به عنوان مهم ترین کالا در سبد خانواده  و مهم ترین مشکل جوانان به شمار می رود ؛در نتیجه انتظار می رود تمهیداتی در نظر گرفته شود تا سود تسهیلات افزایش پیدا نکند.هرچند برای عده ایی پرداخت این 9 درصد هم ممکن نیست.
    وی با اشاره به اوراق حق تقدم مسکن گفت: هر چند سقف تسهیلات دریافتی وام مسکن افزایش یافته اما عرضه اوراق حق تقدم افزایش نداشته است. یعنی فقط یک طرف قضیه را مد نظر قرار داده ایم که این موضوع منجر به افزایش شدید قیمت اوراق شد.
    دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور با تاکید بر این که باید ضرایب نظام  توزیع اوراق تغییر کند؛ اظهار داشت: بانک مسکن باید این کار را انجام دهد و در این صورت قیمت اوراق مسکن 20 تا 30 درصد کاهش پیدا می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی