مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان خبر داد:

کاهش ۴۰ درصدی ساخت‌ و ساز در گیلان

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان از کاهش ۴۰ درصدی ساخت‌ و ساز از سال ۹۲ تاکنون در این استان خبر داد.

کاهش ۴۰ درصدی ساخت‌ و ساز در گیلان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، عبدالرضا قاسمیان با اشاره به اینکه سازمان مهندسی ساختمان گیلان دارای 20 هزار نفر عضو است، اظهار کرد: گیلان از نظر تعداد مهندس استان ششم و هفتم کشور است.

    وی گیلان را استان متراکم خواند و افزود: گیلان به لحاظ تراکم جمعیت پس از استان تهران و البرز، قرار دارد اما از نظر مهندسی پس از تهران استان رتبه دوم را داریم و در رعایت ملی ساختمان بهترین هستیم.

    رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان با اشاره به وضعیت ساخت و ساز ساختمان در این استان گفت: موضوع ساخت‌وساز در تمام نقاط شرایط بدی دارد.

    وی با بیان اینکه در روستاها برنامه ویژه‌ای در بحث ساخت‌وساز داریم، افزود: با توجه به محدودیت وظایف دهیاری‌ها، روند ساخت‌وساز در روستاها در سازمان نظام مهندسی کنترل می‌شود.

    قاسمیان تعداد مهندسان در گیلان را پراکنده خواند و افزود: در روستاها ناظران خاص با همکاری بنیاد مسکن بر نحوه ساخت‌وسازها نظارت می‌کنند و مهندسان در شهرستان‌های مختلف استان ساماندهی می‌شوند.

    وی از کاهش 40 درصدی ساخت و ساز در گیلان از سال 92 تاکنون خبر داد و اضافه کرد: در برخی نقاط ساخت‌وسازها به صورت خصوصی و بدون استفاده از بودجه دولتی انجام می‌شود.

    رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان با بیان اینکه در برخی نقاط مانند انزلی ساخت و ساز کاهش بیشتری داشته است، ادامه داد: در این مناطق ویلاسازی شخصی کم نشده اما بساز و‌ بفروش‌های اقتصادی کاهش یافته است.

    وی درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: وظیفه شهرداری و دهیاری‌ها جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است ضمن اینکه درصد بسیاری از این سازه‌های غیراصولی پروانه ساخت دریافت نمی‌کنند.

    قاسمیان خلاف ساختمانی در گیلان را بسیار زیاد دانست و یادآور شد: طرح‌های تفصیلی پاسخگو نیست و از طرف مرجع صدور پروانه نظارت بر ساخت‌وساز طبق مدول پروانه ساختمانی کم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی