مدیران خودروعصر اعتبار

زور پیمانکاران بیشتر است یا مسئولین مسکن مهر؟

عصر ساختمان- درهفته دولت بیش از ۲۲ هزار واحد مسکن مهر افتتاح می شود ، این درحالیست که پیمانکاران برخی مناطق مسکن مهر دوباره برای جیب مردم کیسه دوخته اند.

زور پیمانکاران بیشتر است یا مسئولین مسکن مهر؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسکن مهر که قرار بود روزی سرپناهی برای مردم باشد ، برای آنها تبدیل به کابوس شبانه شد ، از یک طرف طولانی شدن پروژه ها و در خواست پول بیشتر توسط پیمانکاران مشکل ساز شد و از طرف دیگر افزایش میزان تسهیلات مسکن مهر و دفتر چه های قسطی ،قبل از تحویل این واحدها هدیه بانک ها به مردم بود.

    نرخ سود بانکی تسهیلات مسکن مهر که قرار بود برای شهر تهران 9 درصد ، مراکز استانها 7 درصد و بقیه مناطق و شهرها 4 درصد باشد، هم اکنون برای واحدهای جدید در هاله ای از ابهام قرار دارد و سرنوشت آن مشخص نیست که آیا نرخ سود این تسهیلات به 14 درصد می رسد یا فراتر از آن می رود.

    طی جلسه ای که بین مسئولین مسکن مهر و پیمانکاران این واحد ها در پردیس انجام شده، پیمانکاران پول بیشتری درخواست کردند که پرداختی مردم را در مجموع به مرز 33 تا 34 میلیون برای واحد های مسکن مهر می رساند؛ از طرفی هم تاکید شده که نباید پول بیشتری از مردم اخذ شود.

    حال سوال اینجاست که آیا زور پیمانکاران به مسئولین مسکن مهر می رسد تا پول بیشتری از مردم اخذ کنند یا اینکه مسئولین با مقاومت طرف مردم می ایستند.

    پس ازافتتاح های متعدد پروژه مسکن مهر در دولت قبل و دولت فعلی ، ورود مردم به خانه های خود با تاخیر همراه می شد ، چون افتتاح ها بدون در نظر گرفتن زیرساختها صورت می گرفت و ساکنین را با مشکلات عدیده ای مواجه می کرد، حتی در برخی موارد یک پروژه چند بار افتتاح می شد.

    سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود : قیمت واحد های مسکن مهر افزایش نیافته چراکه در صورت هرگونه تغییر ، افزایش قیمت ها را اعلام می کردیم.

    وی گفت : پیمانکاران مسکن مهر پردیس ، به دلیل مقاومت جهت جلوگیری از افزایش قیمت واحدها از بنده به مراتب بالاتر شکایت کردند ؛ پیمانکاران اذعان دارند که با قیمت های فعلی نمی توانند واحد ها را به اتمام برسانند و به دنبال افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر هستند ، اما تا حد امکان در برابر این خواسته ،از حقوق مردم دفاع می کنیم .

    غفوری با اشاره به اینکه هفتم شهریور، هزار و 134 واحد مسکونی مسکن مهر ، دو مجتمع تجاری، مسجد محله ای و پروژه های مشترک با شهرداری را در فاز 3 افتتاح می کنیم، تصریح کرد : درهفته دولت در فاز11 ، سه مدرسه با دوشیفت کاری ،به بهره برداری می رسد و مسجد جامع شهر به عنوان مسجد نماد ایرانی اسلامی با حضور وزیر افتتاح می شود.

    بر اساس این گزارش قرار است ، همزمان با آغاز هفته دولت تعداد 22 هزار و 446 واحد مسکن مهر و ده ها پروژه رو بنایی و زیربنایی در شهرهای جدید پردیس، پرند، اندیشه، هشتگرد، بینالود، بهارستان، امیرکبیر، رامین، سهند، شیرین شهر، صدرا، عالیشهر، علوی، فولادشهر، گلبهار و مجلسی افتتاح شود.

    بنابراین باید دید که این واحد ها مشابه برخی موارد گذشته بدون ایجاد زیر ساخت افتتاح می شود و نارضایتی مردم را به همراه خواهد داشت یا اینکه زیر ساخت ها قبل از افتتاح فراهم شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی