مدیران خودروعصر اعتبار

کنترل و بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن با اخذ مالیات از خانه های خالی

عصر ساختمان- کارشناس مسکن گفت: اخذ مالیات از خانه های خالی، موجب بهبود وضعیت بازار مسکن و رونق آن‌ خواهد شد.

کنترل و بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن با اخذ مالیات از خانه های خالی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین عبداللهی، کارشناس مسکن با اشاره به ضرورت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفت:  رشد و افزایش قیمت مسکن به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، چراکه درصدی از این رشد غیرمنطقی قیمت ها ناشی از احتکار و فعالیت‌های سوداگرانه است و همین موضوع موجب شده هم در بخش خرید مسکن و هم در بخش اجاره‌بها مردم با مشکل مواجه باشند.

    به گفته کارشناس مسکن، مالیات از خانه‌های خالی می تواند عرضه واحدهای مسکونی را افزایش دهد و از سوی دیگر سرمایه‌های حبس شده در این خانه‌ها را به بخش تولید و ساخت و ساز هدایت کند.

    عبداللهی در پاسخ به این سوال که چرا پس از گذشت دو سال تاکنون مالیات زیادی اخذ نشده گفت: با وجود اینکه مالیات بر خانه خالی موجب کسب درآمد برای دولت و صرف آن در ساخت و ساز نهضت ملی مسکن می‌شود؛ اما هدف از آن عرضه خانه‌ها در بازار اجاره و ملکی است و باید روی این موضوع هدف‌گذاری شود.

    او می گوید: مالیات بر خانه خالی آغاز شده و به مرور در حال مطالبه و وصول است که برآورد می شود در صورت تکمیل وصولی‌ها حداقل هزار میلیارد برای سال مالیاتی 1400 اخذ شود.

    او گفت: برای اولین بار در کشور این ابر پروژه اجرایی شده است که طبیعتاً ضعف هایی نیز در آن وجود دارد که نیازمند همکاری، تعامل دستگاه‌ها و بهبود کیفیت اطلاعات در کشور است که اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی