مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس گروه بهره‌وری و مدیریت مصرف انرژی توانیر؛

۸۰ درصد مشترکان برق الگوی مصرف را رعایت می‌کنند

عصر ساختمان- رئیس گروه بهره‌وری و مدیریت مصرف انرژی توانیر گفت:۸۰ درصد مشترکان برق زیر الگوی مصرف، ۱۰درصد بین الگو تا ۱.۵برابر الگو، ۶ درصد ۱.۵ تا ۲برابر الگو و چهار درصد بیش از ۲برابر الگو مصرف می‌کنند.

۸۰ درصد مشترکان برق الگوی مصرف را رعایت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، فرح جمالزاده با اشاره به رشد و پیشرفت برنامه مدیریت مصرف در ادارات کشور گفت: هم‌اکنون بخش قابل توجهی از برنامه مدیریت بار و مصرف انرژی در ادارات محقق شده است.

    وی در این زمینه افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند در ساعات اداری نسبت به کاهش 30 درصدی مصرف برق (نسبت به مدت مشابه سال قبل) و در ساعات غیر اداری نسبت به کاهش 60 درصدی از مصارف جاری با اولویت خاموش کردن دستگاه‌های غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

    رئیس گروه بهره‌وری و مدیریت مصرف انرژی توانیر در ادامه به تعامل و همکاری بخش‌های صنعت و کشاورزی برای مدیریت مصرف برق در زمان پیک مصرف اشاره کرد و یادآور شد: در این میان آنچه که به عنوان یک چالش و معضل اصلی صنعت برق در فصل گرما مطرح می‌شود، مصارف خانگی و تجاری آمپری و فاقد کنتور هوشمند است و لازم است در این زمینه تدبیر کارآمد اتخاذ شود.

    جمالزاده از جمله راهکارهای سایر کشورها در این بخش را شناورسازی نرخ برق و اعمال تعرفه ساعات اوج بحرانی، استفاده از مولدهای تولید پراکنده، ذخیره‌سازهای انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و غیره عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 40 درصد انرژی برق کشور در مناطق عادی ،40 درصد در مناطق گرمسیری یک و 20 درصد در سایر مناطق کشور (دو تا چهار گرمسیر) به ویژه مناطق گرمسیری چهار مصرف می‌شود.

    وی بر این اساس گفت: هم اکنون 80 درصد مشترکان زیر الگوی مصرف، 10 درصد بین الگو تا 1.5 برابر الگو، 6 درصد 1.5 تا 2 برابر الگو و چهار درصد بیش از 2 برابر الگو مصرف می‌کنند.

    بر اساس این گزارش، 22 میلیون از 32 مشترک برق خانگی کشور در مناطق عادی قرار دارند که این مناطق عموماً مرکز و شمال کشور مانند تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کردستان و کرمانشاه را شامل می‌شوند. در منطقه گرم یک که حوزه جنوب کشور از قبیل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، بخشی از سیستان و بلوچستان، بخشی از کرمان جنوب و بخشی از فارس جنوب را شامل می‌شود، چهار میلیون مشترک وجود دارد؛ منطقه گرم دو در سراسر کشور پراکنده بوده و 160 هزار مشترک را در خود جای داده است، در منطقه گرم سه که منطقه کویری مرکز کشور را از جمله قم، بخشی از کاشان و یزد را شامل می‌شود یک میلیون مشترک برق وجود دارد، اما در منطقه گرم چهار که حوزه مرطوب و نیمه معتدل را به خود اختصاص می‌دهد و نیمه شمالی کشور را اعم از گلستان، مازندران، گیلان و غیره را شامل می‌شود پنج میلیون مشترک برق وجود دارد.

    40 درصد انرژی در نواحی عادی، 40 درصد در مناطق گرمسیر یک و 20 درصد در سایر مناطق کشور به ویژه مناطق گرمسیر چهار مصرف می‌شود؛ بر این اساس بیشترین سهم انرژی برق کشور در مناطق عادی و گرمسیر یک بوده که معادل 80 درصد انرژی مصرفی کل کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو