مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت حمام تاریخی میدان ارگ اراک اسفندماه پایان می‌یابد

عصر ساختمان- ‌عضو کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اراک گفت: طبق توافقات صورت گرفته اسفندماه سالجاری مرمت حمام میدان ارگ خاتمه می‌یابد.

مرمت حمام تاریخی میدان ارگ اراک اسفندماه پایان می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اشرف بهادری در خصوص آخرین وضعیت حمام میدان ارگ گفت: این حمام که در گذشته به حمام چاله میدان مشهور بود یکی از آثار تاریخی شهر اراک است که در شورای سوم شهر اراک خرید این ملک تصویب و در دستور کار شهرداری اراک قرار گرفت.

    وی با اشاره به اینکه شهرداری برای خرید این ملک حدود 500 میلیون تومان هزینه کرد که البته بخشی از آن نیز به صورت تهاتر انجام گرفت، افزود: حمام ارگ در کنار سفره‌خانه سنتی قرار داشت و مالک آن قصد برج‌سازی و تخریب این حمام را داشت که شورای شهر با تصویب مصوبه‌ای اجازه این کار را نداد و به سرعت خریداری شد.

    این عضو شورای شهر تصریح کرد: در حال حاضر این بنای تاریخی توسط سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اراک در حال مرمت و بازسازی است و طی بازدیدی اخیر که انجام شد، روند کار و پیشرفت آن در شرایط خوبی به سر می‌برد و طبق توافقات قرار است که تا پایان اسفندماه کار تمام شده و افتتاح انجام شود.

    وی با بیان اینکه در ابتدای امر تصمیم بر ایجاد زورخانه و محلی برای ورزش باستانی و پهلوانی در این مکان بود که براساس کار کارشناسی و نظر متخصصان امر مبنی بر اینکه فضای موجود امکان این کار را نمی‌دهد، تصمیم به ایجاد موزه در این مکان شد، افزود: تبدیل شدن این حمام به موزه نیز طبق نظر کارشناسان انجام خواهد شد.

    بهادری گفت: این حمام وسعت زیادی دارد و با توجه به اینکه در گذشته دیواری در میان حمام قرار داشت، با برداشتن آن وسعت حمام کاملا مشخص شده است و طبق توافقات با عنوان موزه شهر کاربری جدید به خود خواهد گرفت.

    وی با اشاره به اینکه وسعت این حمام به شکلی است که تصمیم بر این شده که بخشی از آن به موزه اسناد شهرداری اختصاص یابد که البته تحقق این امر نیازمند نظر کارشناسی در خصوص در امان بودن کاغذها و اسناد دارد و علاوه بر آن بخشی از حمام نیز به موزه مردم‌شناسی تبدیل می‌شود.

    این عضو شورای شهر اراک افزود: وجود این موزه می‌تواند نمایانگر آداب و رسوم خاص شهر اراک باشد و با توجه به اینکه تاکنون حدود 300 میلیون تومان هزینه مرمت آن شده است و هزینه‌ای دیگر نیز برای تجهیز آن نیاز است، باید میراث فرهنگی به کمک شهرداری بیاید تا موزه در شأن شهر اراک احداث شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار