مدیران خودروعصر اعتبار

رونق ساخت و ساز مسکن در خراسان‌شمالی

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از رونق بازار ساخت و ساز مسکن در استان از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

رونق ساخت و ساز مسکن در خراسان‌شمالی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: رونق ساخت و ساز در مسکن بستگی به عرضه و تقاضا دارد و هر چه میزان عرضه و تقاضا بالا باشد رونق بیشتری حاصل خواهد شد. ارائه تسهیلات از سوی بانک مسکن از دیگر عوامل تاثیرگذار در این امر بوده که مردم را برای ساخت و ساز ترغیب کرده است. همچنین ارائه تسهیلات ارزان قیمت سبب می شود تا بازار ساخت و ساز رونق بیشتری بگیرد.

    وی در پاسخ به این سوال که بیشتر ساخت و سازها در کدام مناطق شهری بوده است؟ بیان کرد: ساخت و ساز در بیشتر مناطق شهری از جمله بافت فرسوده مشاهده می‌شود.

    مجید اسدی‌فر، مدیر شعب بانک مسکن خراسان‌شمالی نیز در ادامه از اعطای 69 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان ساخت مسکن در بافت فرسوده استان تا نیمه دوم تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: قرار  است این مبلغ از تسهیلات به 213 واحد اختصاص یابد که از این تعداد 52 واحد مربوط به شهر بجنورد، یک واحد اسفراین و 160 واحد نیز مربوط به شیروان است.

    وی درباره میزان تسهیلات اختصاص یافته به هر واحد مسکونی در بخش بافت فرسوده بیان کرد: در بافت فرسوده شهر بجنورد به ازای ساخت یک واحد مبلغ 400 میلیون ریال و در سایر شهرها مبلغ 300 میلیون ریال اختصاص می یابد. نرخ تسهیلات اختصاص یافته 18 درصد است.

    اسدی فر همچنین از اختصاص 102 میلیارد و 375 میلیون ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تا نیمه دوم تیر خبر داد و اظهار کرد: این میزان تسهیلات به 290 پرونده اختصاص یافته است. میزان تسهیلات اختصاص یافته در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت میلیارد ریال رشد داشته است.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای اختصاص تسهیلات ساخت مسکن به زوجین شرایطی وجود داشت که این دو شرط مانع اختصاص این تسهیلات به افراد متقاضی شده بود، توضیح داد: هم اکنون این شروط برداشته شده است و زوجین می توانند فارغ از هر گونه شروطی این تسهیلات را دریافت کنند.

    وی درباه تسهیلات صندوق پس انداز یکم اظهار کرد: در این محل 588 فقره حساب افتتاح شده که مبلغ 100 میلیارد ریال منابع جمع‌آوری و تسهیلاتی که تاکنون از این محل پرداخت شده یک میلیارد و 750 میلیون ریال برای پنج فقره پرونده بوده است، از سوی دیگر 12 فقره پرونده نیز در شرف دریافت تسهیلات از این محل است.

    مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی افزود: تسهیلاتی که از سوی بانک پرداخت می شود بدون ایجاد رسوب است و به ازای ساخت هر واحد مسکونی در شهر بجنورد اگر به صورت سنتی احداث شود رقم 900 میلیون ریال و در سایر شهرهای استان 700 میلیون ریال پرداخت می شود.

    وی گفت: اگر واحد مسکونی به صورت صنعتی در شهر بجنورد احداث شود یک میلیارد و 100 میلیون ریال و در سایر شهرهای استان 900 میلیون ریال اختصاص می باید.

    به گفته وی، بابت ساخت هر واحد مسکونی در بجنورد که با تکنولوژی های جدید ساخته شود رقم یک میلیارد و 300 میلیون ریال و در سایر شهرها یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعطا می شود. تاکنون بابت ساخت 26 هزار واحد مسکن روستایی تسهیلات ارائه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو