مدیران خودروعصر اعتبار

تخصیص بودجه از اعتبارات ملی برای مرمت بازار تاریخی اراک‌

عصر ساختمان- ‌پیگیری تخصیص بودجه از محل اعتبارات ملی برای مرمت بازار تاریخی اراک به منظور ثبت جهانی این اثر در دستور کار قرار گرفت.

تخصیص بودجه از اعتبارات ملی برای مرمت بازار تاریخی اراک‌
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، در جلسه راهبردی توسعه گردشگری استان مرکزی که با حضور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کشور، استاندار مرکزی، نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس و مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزار شد، پیگیری جذب اعتبار ملی برای مرمت بازار تاریخی اراک مورد تاکید قرار گرفت.

    مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در این دیدار اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی در کنار پیگیری و تلاش‌های مجموعه استان برای تخصیص اعتبار برای مرمت بازار تاریخی اراک، این موضوع از سوی سازمان میراث‌فرهنگی کشور نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

    وی گفت: در این راستا بازاریان نیز باید همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند، در بسیاری از شهرها از جمله تبریز، مرمت بازار با مشارکت بازاریان انجام شده است.

    محمود زمانی‌قمی، استاندار مرکزی نیز در این دیدار اظهار کرد: بازار تاریخی اراک یکی از بناهای شاخص استان مرکزی با ارایه‌ها و معماری برجسته و سرآمد است که بر اثر بی‌توجهی برخی از سراهای آن در معرض آسیب قرار گرفته و صدمه‌هایی به آنها وارد شده است.  

    وی افزود: باید با تخصیص اعتبار و مرمت این بازار، از ایجاد خسارت‌های جبران‌ناپذیر بر بدنه این بنا و اثر تاریخی جلوگیری کرد.

    همچنین در این نشست مقرر شد برای رفع مشکلات و مرمت بازار اراک، اعتباری از سوی استانداری و به همان نسبت از سوی سازمان میراث‌فرهنگی کشور در نظر گرفته شود.

    در این جلسه که به منظور توسعه گردشگری استان مرکزی برگزار شد، در خصوص مرمت بازار تاریخی اراک، مسجد جامع ساوه، کاهش محدوده زیست‌محیطی طرح گردشگری غار نخجیر دلیجان و افتتاح 12 بازارچه عرضه صنایع‌دستی در 12 شهرستان استان که تعدادی از این بازارچه‌ها در برخی شهرستان‌ها به بهره‌برداری رسیده، بحث و تبادل‌نظر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی