مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام:

۷۵۰ اثر تاریخی در ایلام ثبت ملی شده است

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: ۷۵۰ اثر تاریخی در ایلام ثبت ملی شده است .

۷۵۰ اثر تاریخی در ایلام ثبت ملی شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، عبدالمالک شنبه‌زاده ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ایلام اظهار داشت: یکی از آیتم‌های اساسی که باعث می‌شود گردشگران یک نقطه را برای سفر و گردشگری انتخاب کنند وجود امنیت است.

    وی با اشاره به وضعیت مطلوب امنیت در کشور گفت: امنیت موجود، زمینه را برای سفر گردشگران مهیا کرده است، 30 هزار اثر باستانی کشور در فهرست آثار ملی قرار دارد و در استان نیز  یک هزار و 500 اثر تاریخی وجود دارد که 750 اثر از آنها در فهرست آثار ملی قرار دارند.

    این مسؤول با اشاره به پراکندگی و فاصله دور آثار تاریخی استان ایلام تصریح کرد: حفاظت از آثار باستانی استان با وجود این دو عامل همواره با مشکلاتی روبرو است.

    شنبه‌زاده از میراث فرهنگی به عنوان امانتی گرانبها نام برد که به دست نسل‌های امروز رسیده است و همه وظیفه دارند آن را به نسل‌های آینده برسانند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با تأکید بر اینکه حفظ میراث فرهنگی باید دغدغه همه باشد، گفت: تخریب یک تپه باستانی در واقع تخریب هویت ملی است.

    رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام نیز در این مراسم از میراث فرهنگی به عنوان هویت تاریخی ملت ایران نام برد و گفت: دشمن درصدد ضربه زدن به آن است.

    حسین کاظمی افزود: امنیت به عنوان یک موضوع پایه‌ای و ریشه‌ای متعلق به همه است که تک تک افراد جامعه در برقراری آن نقش دارند.

    وی با اشاره به اینکه امنیت محصول تلاش جمعی است، گفت: هر کسی در جامعه به سهم خود باید برای برقراری و حفظ امنیت ایفای نقش کند.

    رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام در ادامه از میراث فرهنگی به عنوان هویت تاریخی ملت نام برد و افزود: حفظ میراث فرهنگی در واقع پاسداری از تاریخ کشور و مردم این سرزمین است.

    وی خاطرنشان کرد: امروزه یکی از حوزه‌هایی که نوک پیکان جنگ نرم دشمن در برابر آن نشانه رفته است، حمله به هویت فرهنگی کشور است.

    کاظمی مقابله با قاچاق کالاهای فرهنگی و حفظ هویت فرهنگی را دو مقوله‌ای دانست که برای پاسداری از آن به عزم جدی همه مسئولان نیاز است.

    وی گفت: نیروی انتظامی در راستای مقابله با قاچاق کالاهای فرهنگی و آثار باستانی برابر قانون با قاچاقچیان برخورد می‌کند.

    رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام تصریح کرد: حفظ هویت فرهنگی جامعه نیازمند کار و تلاش فرهنگی است.

    به گزارش فارس،  در این مراسم از زحمات و تلاش‌های چند ساله غلامی تقدیر و علی احمدبیگی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت  میراث فرهنگی استان ایلام معرفی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی