مدیران خودروعصر اعتبار

ممنوعیت برداشت مصالح از رودخانه‌های استان مرکزی

عصر ساختمان- ‌مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بنا بر این است که از مصالح رودخانه‌ای استان مرکزی به هیچ عنوان جهت تولید دانه‌بندی برداشت نشود.

ممنوعیت برداشت مصالح از رودخانه‌های استان مرکزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،‌ محمد نصرالله‌نژاد در حاشیه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی که با حضور معاون عمرانی استاندار مرکزی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح دانه‌بندی شن و ماسه در اراضی موسوم به صالح‌آباد شهرستان ساوه با موافقت این شهرستان و اعضا همراه بود.

    وی افزود: با کلیات طرح احداث دهکده ورزش‌‌های آبی در اراضی موسوم به کشه در ورودی شهرستان تفرش موافقت به عمل آمد و مقرر شد طی نقشه‌ای تاسیسات به حداقل ممکن برسد و ساخت و ساز زیادی صورت نگیرد.

    نصراله نژاد در خصوص اجرای طرح مجتمع گردشگری در اراضی موسوم به سرچشمه محلات بیان کرد: این مهم نیاز به تغییراتی داشت و حدود 390 متر زمین برای تملک از اراضی ملی درخواست شده بود که با تغییر کاربری ابتدا برای ناقص نماندن طرح برای حدود شش هزار و 800 متر مربع زمین موافقت به عمل آمد.

    وی با اشاره به طرح احداث پست 400 مگا آمپر برای شرکت برق منطقه‌ای باختر در اراضی موسوم به کنده‌ها در شهرستان خمین نیز گفت: شرکت مذکور درخواست 14 هکتار زمین در جاده اراک خمین در فرعی روستای لیلیان کرده است‌ که با این مورد نیز مخالفتی نشد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به رای دیوان عدالت اداری در خصوص مصوبه کارگروه 19 دی‌ماه سال 91 در مورد طرح احداث امدادخودرو و پارکینگ خودروهای تصادفی در جاده اراک- سلفچگان در دوراهی آشتیان اشاره و بیان کرد: در جلسه گذشته مقرر شده بود یک مجتمع خدمات رفاهی در کنار پارکینگ خودروهای تصادفی احداث شود و مالک به صورت مشترک از این باند کندرو استفاده کند. نیاز است با توجه به ترددهای دائم، تقاطع در جاده اصلی ایجاد نشود و هر دو تاسیسات شامل مجتمع خدمات رفاهی و پارکینگ از آن استفاده کنند.

    وی تصریح کرد: طی جلسه گذشته در این خصوص مقرر شده بود جلسه‌ای با حضور فرماندار با این محوریت تشکیل شود که به دلیل عدم حضور وی مقرر شد جلسه‌ای دیگر با حضور اعضا همچون اداره راه و شهرسازی و فرمانداری شهرستان آشتیان و سایر ذیربطان برگزار و موارد بررسی شود.

    نصراله نژاد در رابطه با اجرای طرح دانه‌بندی شن و ماسه رودخانه‌ای و محصولات بتنی در اراضی موسوم به کوره شهرستان تفرش اظهار کرد: بنا بر این است که از مصالح رودخانه‌ای استان مرکزی به هیچ عنوان جهت تولید دانه‌بندی برداشت نشود، چراکه محیط زیست و آب منطقه‌ای به شدت مخالف این موضوع هستند.

    وی افزود: طرح دانه‌بندی از سال 87 مورد پیگیری است، البته موافقت یا مخالفت قطعی در این خصوص منوط به یک بازدید از محل است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به طرح خارج از دستوری تحت عنوان طرح مجتمع گردشگری چوپان گفت: مساحت زمین این طرح حدود 130 هکتار است و تنها نام طرح آن باید عوض می‌شد.

    وی اضافه کرد: از آنجاکه طرح گردشگری ویژه بوده است، نام مجتمع مورد موافقت قرار نگرفته است و قرار شده به شهرک گردشگری تغییر نام یابد. میراث فرهنگی موافقت اصولی داده است و امید است این طرح به صورت شهرک گردشگری اجرا شود.

    نصرالله نژاد گفت: تاکید بر این است که حداقل مساحت برای فضای مسکونی را داشته باشد، چراکه در خارج از شهر استقرار دارد. این طرح هم‌اکنون در شورای عالی است و باید مجددا به شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی رفته و پروانه ساخت آن اخذ شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی